Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 2.12.2021 jsem v Okey Náchod objednala sedací soupravu, kterou požadovali zároveň uhradit částku 29 999 Kč, kterou mě nedodali do stanoveného termínu, proto jsem odstoupila od kupní smlouvy, na prodejně mě odmítli vrátit peníze.
Poslala jsem jim předžalobní výzvu k uhrazení peněžní částky. Na prodejně byli arogantní a nepříjemný.
Sedací souprava rohová rozkládací Korfu mini , kupní smlouvy č 9921551232
Vrácení peněžní částky 29 999Kč a více o mě prodejna neuslyší.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel odstoupí od smlouvy pro podstatné porušení nedodáním ani v dodatečné lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli finanční prostředky v přiměřené době po odstoupení.
V případě, že prodávající v takové době finanční prostředky nevrátí, je možné jej k vrácení vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
případ evidujeme jako vyřešený zadáním zpětné platby na číslo účtu uvedené zákazníkem.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Spotřebitel nevyvrátil, že by nebylo dosaženo smírného řešení, a proto stížnost uzavíráme s dosažením dohody.