Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55756Nevhodné chování asistenční služby pro handicapované

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

21 minut 28 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2022, před 3 lety

Michaela Koudelková

Znění stížnosti

Dobrý den, ráda bych podala stížnost na personál asistenční služby (jméno neznámé, muž) spoj Praha-Hamburg 14/2/2022 8:25. Jako osoba handicapovaná, která potřebuje pomoc při nástupu a výstupu do/z vlaku na vysokých schodech plus pomoc se zavazadly, jsem požádala o asistenční službu, která v zahraničí funguje na jedničku. Měla jsem čekat 30 minut před příjezdem vlaku na Hl.n., asistence dorazila 9 minut před odjezdem vlaku, což je pro handicapovaného člověka naknop. Když jsem požádala o pomoc se zavazadly, tato osoba mi naprosto odmítla pomoc se slovy "nejsem žádnej poslíček", když jsem se ho zeptala, v čem tedy spočívá jeho asistence, řekl mi, že v tom, aby mě doprovodil po hale nádraží, nikoliv, aby mi s něčím pomohl. Odmítl mi pomoci i při nástupu do vlaku. Jediné moje štěstí bylo, že jsem měla se sebou svůj doprovod, bez kterého bych neměla šanci do vlaku ani nastoupit (o pracovních komplikacích způsobené tímto zdržením a zpožděním vlaku nemluvě). Přála bych si, aby fungovala asistenční služba pro handicapované lidi tak, jak o ní píšete na svých stránkách. Důstojné a slušné zacházení s lidmi by mělo být součástí nejen této práce, ale i v každodenním životě nás všech. S úctou, Michaela Koudelková


Produkt

Asistenční služba, Praha hl.n. - Hamburg, odjezd z Prahy 8:25


Požadované řešení

Poučení asistenční služby o jejích povinnostech, které jsou v souladu s požadovanou a domluvenou asistencí skrze emailovou korespondenci nebo telefonický rozhovor.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2022 09:48, před 3 lety

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.