Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na konci prosince 2021 jsem žádala o zrušení telefonního čísla. Když jsem se paní zeptala zda je potřeba něco vyplnit tak mi řekla že ne že to tam záda a číslo bude zrušené. Do dnes číslo není zrušené a teď jsem se dozvěděla, že prý formulář být vyplněný musí. A zase musím čekat 30 dní na zrušení. Kdo to jako má platit ten další měsíc, když je paní neschopná a podává klamné informace a okradla mě tím o 500 Kč?
Zrušení čísla ihned bez 30 výpovědních dnů.
|
Tweet |
Jestliže se spotřebitel zavázal k tomu, že zrušení telefonního čísla podléhá výpovědní době, je nutné tuto výpovědní dobu dodržet. V této době je spotřebitel povinen platit za danou službu, která bude zrušena uplynutím této doby. Na druhé straně má podnikatel povinnost tuto službu ve výpovědní době dále poskytovat.
V případě, že spotřebitel požádal o vypovězení smlouvy, měla by výpovědní doba běžet od chvíle oznámení (avšak ve smlouvě může být uvedeno jinak). Pokud byla tedy výpovědní doba 30 dní a spotřebitel požádal v prosinci, měla by výpovědní doba uplynout v lednu (opět upozorňujeme, že ve smlouvě může být uvedeno jinak).
Zároveň platí, že dle § 430 odst. 2 jednání osob v provozovně podnikatele tohoto podnikatele zavazuje - jestliže zaměstnanec spotřebiteli slíbil, že číslo bude zrušeno, musí podnikatel tento slib dodržet, neboť za své zaměstnance zodpovídá.
Vzhledem k tomu, že se částka objeví ve vyúčtování, může spotřebitel toto vyúčtování reklamovat.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.