Společnost


Moravská plynárenská s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55768Ukončení smlouvy a reklamace konečného vyúčtování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 20 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2022, před 3 lety

Andrea Homolová

Znění stížnosti

K 31.1.2021 jsem se společnosti Moravská plynárenská ukončili smlouvu na dodání zemního plynu. K ukončení smlouvy došlo na doporučení firmy Moravská plynárenská ze dne 19.12.2021. Ihned jsme souhlasili a zemní plyn k 1.2.2022 bereme od Innogy. Do této chvíle bylo vše bez problému, firma s námi komunikovala e-mailem, akceptovala naši výpověď. Pouze do doby, než přišlo finální vyúčtování za poslední tři měsíce 11-12/2021 a 1/2022. U firmy jsme reklamovali konečné vyúčtování. Dne 10.2.2022 nám bylo poštou doručena faktura za dodávku zemního plynu – konečná. Kde celkové dodané množství plynu za období 28.10.2021 – 31.01.2022 bylo 20,859MWh.Za to nám bylo naúčtováno 53.689,- Kč. Tzn. že jednotka sazba by byla 2.573,90 Kč = 1 MWh.Z této částky nejsou odečtené zálohy v celkové výši 9.920,- Kč (měsíční zálohy placeny : 09.11.2021 – 4.960,-Kč; 09.12.2021 – 4.960,-Kč).
Dne 10.01.2022 nám bylo zasláno vyúčtování za období 23.10-2020 – 27.10.2021. Kde spotřeba byla 50,078MWh za celkovou částku 77.203,48,- Kč. Tzn. že jednotková sazba je 1.541,66 Kč = 1 MWH. Během cca 31 dni se jednotková sazba navýšila o 67%?
O žádném takové navýšení nás firma Moravská plynárenská neinformovali.
Dále nám stále ze SIPA chtějí odečíst měsíční zálohy za plyn 12.000,- Vše jsem již několikrát reklamovals e-mail, nereaguji. Telefonní linky 840840800, 515534005 jsou nefunkční. V místě sídla společnosti : Brno - Královo Pole, Křižíková 2697/70 je pouze poštovní schránka. Firma zde nesídlí.
Prosím o správné vyfakturování dodávky zemního plynu za poslední tři měsíce, včetně odečtení zaplacených záloh. Také prosím o odstranění plateb v SIPU za zemni plyn.


Požadované řešení

Prosím o správné vyfakturování dodávky zemního plynu za poslední tři měsíce, včetně odečtení zaplacených záloh. Také prosím o odstranění plateb v SIPU za zemni plyn.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 13:03, před 3 lety

Jestliže vyúčtování energií podle spotřebitele neodpovídá realitě, má možnost učinit reklamaci vyúčtování. Dodavatel energií má poté povinnost reklamaci vyřídit ve lhůtě 15 dnů.

Pokud není reklamace vyřízena včas, má spotřebitel právo na náhradu za nevyřízení této reklamace. Ta u dodávek elektřiny činí 600 Kč za den, nejvýše pak 24 tisíc Kč. Nicméně pro možnost získání této kompenzace je nutné, aby spotřebitel své právo na náhradu za pozdně vyřízenou reklamaci uplatnil nejpozději 60 dnů od uplynutí lhůty na vyřízení reklamace.

Protože z popisu spotřebitele není jasné, kdy reklamaci podal, není možné určit, zda má stále nárok na zmíněnou náhradu. Více o reklamacích vyúčtování energií se lze dočíst v článku na stránkách dTestu (https://www.dtest.cz/clanek-7944/jak-na-reklamaci-vyuctovani-spotreby-energii).

V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (ERÚ). To lze učinit pomocí kontaktů na stránkách ERÚ (https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum/kontakty), případně pomocí kontaktního formuláře (dostupný zde: https://www.eru.cz/kontaktni-formular).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2022 09:34, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.