Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55769Pokuta za porušení oznamovací povinnosti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2022, před 3 lety

Martin Křička

Znění stížnosti

Tak jako mnoho "poškozených" jsem byl vyzván fakturou o zaplacení pokuty 5000 Kč za to, že dodavatel ČED ukončil svoji činnost, skončil jsem tedy v DPI a sám jsem si zajistil nového dodavatele. Toto mě bylo zasláno na můj "protest":
Dobrý den

naše společnost se v rámci smluvního vztahu na dobu neurčitou s Vámi jakožto zákazníkem bezplatně zavázala (a tyto povinnosti také bezezbytku splnila), že zahájí a povede jednání se subjekty obchodujícími s energiemi s cílem obstarat Vám příležitost k uzavření smlouvy o dodávce energií s parametry Vámi specifikovanými nebo pro Vás výhodnějšími. Vy jste se oproti tomu zavázal uzavřít smlouvu o dodávce energií s takto určeným dodavatelem. Po ukončení smlouvy u dodavatele bylo Vaší povinností, informovat nás o změnách, které u Vás nastaly, abychom určili nového dodavatele, což se nestalo. Faktura byla vystavena pro nedodržení Smluvních podmínek plynoucích ze smlouvy CS011013 s námi uzavřené.
Smlouva byla uzavřena na dobu neurčitou a faktura pro nedodržení této smlouvy byla vystavena v době, kdy smlouva běžela. Výpověď smlouvy před vystavením faktury neevidujeme


Požadované řešení

Stornování faktury


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2022 09:25, před 3 lety

Nevíme, v jakém konkrétním znění smlouvu spotřebitel se společností Česká srovnávací s.r.o. uzavřel, avšak ze smluv uzavíraných mezi Česká srovnávací s.r.o. a jejími klienty, se kterými jsme měli možnost se seznámit, nevyplývá povinnost spotřebitele informovat zprostředkovatele o této specifické situaci - o krachu/ukončení činnosti "vysoutěženého dodavatele", resp. o následném přechodu z režimu DPI (dodavatel poslední instance) k novému dodavateli. Protože se každá smluvní pokuta může vztahovat pouze na porušení smluvních povinností, na tento případ by se nevztahovala (jelikož informační povinnost spotřebitele v rozsahu popsaném výše podle nás vůbec na základě smlouvy nevzniká).

I kdyby však taková smluvní informační povinnost spotřebitele vznikla, je pokuta za její nesplnění podle nás nepřiměřená, neboť je příliš vysoká s ohledem na povinnost, kterou kryje. K nepřiměřeným smluvním pokutám uvádíme, že se k takovým ujednáním nepřihlíží - spotřebitel by ji tak nemusel platit. Navíc by čekáním na kroky původně nečinného zprostředkovatele spotřebiteli vznikly zbytečné náklady.

K povinnosti platit smluvní pokutu zároveň uvádíme, že v případech, kdy je smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).


K možnosti výpovědi zprostředkovatelské smlouvy:
Dle novely energetického zákona, účinné od 1.1.2022 může spotřebitel vypovědět smlouvu o zprostředkování bez výpovědní doby a bez jakýchkoliv sankcí ze strany zprostředkovatele (§ 11n písm. a), navíc zprostředkovatelská smlouva automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího uzavření. Dle vyjádření Energetického regulačního úřadu ze dne 9.1.2022 se výše uvedená ustanovení mohou uplatnit i zpětně, tedy i na smlouvy, které byly uzavřeny před účinností novely.

Dle § 11o energetického zákona navíc lze od smlouvy uzavřené zprostředkovatelem s novým dodavatelem odstoupit kdykoliv do 15 dnů od zahájení dodávky energií.


Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Další informace je možné získat taktéž na naší bezplatné telefonické poradně na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2022 11:38, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.