Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Po telefonním kontaktu, který proběhl mezi mnou a pracovníkem jsme smluvili termín návštěvy na pobočce v Liberci. Kde se měl uskutečnit výkup automobilu Citroen Xsara Picasso. V inzerátu jsem automobil inzerovala za 29000,- Cena se jim zdála adekvátní a tak jsme s tím souhlasili a s manželem jsme vyrazili dvěma auty, abych se měla jak dostat domů. Ale po příjezdu nás čekala nabídka 18000,-. Nesouhlasili jsme a chtěli tak využít proplacení pohonných hmot. Kilometru jsme najeli 220 plus okružní jízdu vykupovaným vozem.A tak 400,- na které nám natankovali na benzině MOL mi přijde dost neadekvátní...
Nedostali jsme grand kartu, ani proplacení všech najetých kilometrů .
Žádám tedy o proplacení částky, která by odpovídala najetým kilometrům.
|
Tweet |
Jestliže společnost projevila zájem o automobil a poté bez zjevného důvodu požadovala nižší částku, může mít spotřebitel nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů. Spotřebitel by ale nejspíše musel prokázat, že kupující za koupí přišel s úmyslem koupit za cenu nižší. Jestliže například auto nevyhovovalo požadavkům, případně neodpovídalo inzerátu, nemusí mít spotřebitel nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,70 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 511/2021 Sb.).
Výše uvedený odstavec je však obecnou úpravou a z popisu bohužel není zcela jasné, zda by spotřebitel na tuto částku opravdu nárok měl. Doporučujeme se se společností domluvit na kompenzaci přijatelné pro obě strany.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.