Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 20.1.2022 bylo firmě Elgas Energy (původně Zelená Elektřina) zasláno Odstoupení od smlouvy, a to v souladu s VOP dané společnosti. Adresát podle dodejky zásilku převzal 24.1.2022, ale dosud nebyl schopen zareagovat.
Firma Elgas Energy podstatně porušuje Energetický zákon, který mimo jiné říká: "Držitel licence na výrobu elektřiny, obchod s elektřinou, výrobu plynu nebo obchod s plynem nebo dodavatel tepelné energie stanoví zálohové platby na dodávku elektřiny, plynu nebo tepelné energie nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období." Elgas Energy zvyšuje zálohy o více než 100 procent nad rámec povoleného.
Firma Elgas Energy odmítá komunikovat, nereaguje ani na elektronickou poštu.
Ukončení smlouvy
|
Tweet |
Fúzí společnosti Zelená elektřina s.r.o. dochází k přechodu práv a povinností této společnosti, na jejího právního nástupce, kterým je ELGAS Energy, s.r.o.
V případě, že dodavatel změní výši záloh v průběhu zúčtovacího období (tzn. zvýší zálohy, které již jsou dopředu stanovené), musí splňovat podobné podmínky jako při zvýšení cen. Musí si tedy možnost zvýšení vyhradit ve smlouvě, musí o zvýšení záloh spotřebitele včasně a stanoveným způsobem informovat a také musí spotřebiteli umožnit smlouvu bez postihu vypovědět.
Dodavatel však může na začátku zúčtovacího období nastavit novou výši záloh (tehdy se nejedná o změnu již stanovených záloh, ale o nové vypočtení pro následující zúčtovací období). Nastavené zálohy musí odpovídat důvodně předpokládané spotřebě elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období. Dodavatel tedy nemůže zálohy zvednout na neopodstatněnou výši, ale vždy pouze na rozumně očekávatelnou výši.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Naše společnost tuto stížnost prověří a bude informovat zákazníka
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.
Dobrý den, od dodavatele přišla mailem akceptace ukončení smlouvy k 15.3.2022, podle vyjádření dodavatele toto přijde i poštou doporučeně. Tak snad vše dobře dopadne. Tímto děkuji dTestu, že se věci daly do pohybu.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Díky dTestu je případ vyřešen.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.