Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obdržel jsem Předžalobní upomínku - poslední pokus o smír, ve které ode mne odesílatel, společnost Digital Shop s.r.o. požaduje částku 627,- Kč jako úhradu zmařeného poštovného ve výši 127 Kč a smluvní pokuty ve výši 500 Kč.
Ano, z obchodu www.ComputerMarkt.cz jsem cca. před rokem bohužel objednával zboží. Ano, zboží nebylo na poprvé doručeno, ovšem jsem přesvědčen že chybou odesílatele a České pošty. Kvalitu a možnost řešení vrácení zboží nebudu komentovat jinak než podvod. Ale to teď není předmětem řešení. Předmětem řešení je, že společnost Digital Shop s.r.o. jejíž jediný jednatel, tedy statutární orgán je od listopadu 2021 po smrti, vymáhá údajnou pohledávku, a to dopisem, ve kterém nejsou uvedeny žádné použitelné kontaktní údaje a ani není patrné kdo dopis podepsal, a tedy společnost zastupuje. Z mého pohledu jasné příznaky podvodného jednání. V dopise je rovněž vyhrožováno vymáháním soudní cestou s využitím brněnské advokátní kanceláře SAK. S touto kanceláří jsem se telefonicky spojil a žádné zastupování společnosti Digital Shop s.r.o. neprovádění a naopak jsou velmi rozhořčeni tím, že jsou v dopisu uvedeni.
Zrušení předžalobní výzvy a nesmyslného poplatku. Informování všech osob, kterých se to týká, o neoprávněném vymáhání platby. Zamezení další podvodné činnosti a odhalení podvodníka, jehož jméno zasvěceným nebude úplně neznámé.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nikdy nebyl uzavřen, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Předžalobní výzva má účinky až v případě soudního sporu, kdy by společnost v případě úspěchu mohla požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů. Přestože tedy tato upomínka nemá žádné právní účinky, je vhodné kontaktovat podnikatele a rozporovat jeho nárok.
V uvedeném případě je pravděpodobně složité podnikatele kontaktovat, neboť neuvedl kontaktní údaje. Zároveň užil jméno advokátní kanceláře, která s touto výzvou pravděpodobně nemá nic společného - ta se tedy může proti takovému jednání společnosti také bránit.
S ohledem na výše uvedené (pravděpodobná neoprávněnost nároku, neuvedení kontaktních údajů, falešné označení advokátní kanceláře) se domníváme, že není nutné, aby spotřebitel nárok rozporoval.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na bezplatnou linku právní poradny na čísle 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.