Počet nahlášených stížností: | 75 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Online objednávka ze dne 7.12. v hodnote 15 461,- czk byla mnou castecne vracena zpet. AY melo navratit 11 576,- za 14 vracenych polozek. Do dnesniho dne jsem dostala pouze 1928,- a 9648,- mi AY dluzi a opakovane mi zakaznicky servis tvrdi, ze castka byla na muj ucet odeslana.
Dle poskytnuteho ARN kodu jsem kontaktovvala svou banku a ta mi potvrdila, ze castka pod danym kodem (9648,-) odeslana na muj ucet nikdy nebyla a platbu nedohledali. Toto vyjadreni jsem odeslala spolecnosti AY a do dnesniho dne mi pouze opakuji, ze penize mi byly jiz odeslany nebo ze pozadavek budou proverovat, ale ve skutecnosti jsou necinni.
Zvazuji zalobu.
zaslani penez za vracene zbozi 9648,-
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
S ohledem na to, že spotřebitel již kontaktoval svou banku, která rozporovala tvrzení podnikatele o odeslání platby, domníváme se, že podnikatel peníze neodeslal. Spotřebitel se může na podnikatele obrátit i s vyjádřením banky, kterým mlže rozporovat tvrzení podnikatele napřímo.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.