Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#55788Nevracení plné částky v rámci služby "Zkušebka"

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2022, před 3 lety

Dominik Teřl

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 26.1.2021 jsem si zakoupil robotický vysavač iRobot i3 se spolu se službou "Zkušebka". Asi po týdnu jsme zjistili, že nám vysavač zkrátka nevyhovuje, tak jsem zavolal na uvedené telefonní číslo a pán mi sdělil, že za mě něco vypíše a ať zboží zanesu na pobočku. Tak jsem i udělal.

O něco později mi přišel dobropis kde je uvedeno následující : "poplatek - částečné spotřebování / poškození / ušlá záruka."
Odečetli mi -359,90.-.
A já se ptám, za co? V podmínkách Zkušebky je totiž pro vrácení plné částky uvedeno : "Jeho stav odpovídá běžnému užívání za dobu od převzetí výrobku výrobku do telefonického oznámení objednatele o záměru službu využít."

Což vzhledem k tomu, že v příjemce zboží je uvedeno "Stav produktu:
vlásečnice, sn nelze ověřit, otisky prstů
Viditelné mechanické/ a jiné poškození: Ne" !!! - beru jako, že to přeci odpovídá běžnému užívání robotického vysavače, nebo ne?! :-)
A to vůbec neberu v potaz, že jsem robota vracel po týdnu, dovede si někdo představit, co bych za něj podle této logiky dostal za dva měsíce?

Následně jsem tedy volal na infolinku a psal na kontaktní mail načež mi bylo nejprve sděleno, že tuto službu nezajišťuje Alza ale iRobot :-)) Což je naprostá kravina a pak už mi byly jen zasílány podmínky služby bez jakéhokoliv vysvětlení, za co tedy konkrétně tu onu částku mám zaplatit. Dodnes se mi nikdo neozval s vysvětlením.


Požadované řešení

Vrácení administrativního poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 09:58, před 3 lety

S ohledem na popis spotřebitele se domníváme, že smlouva byla uzavřena distančním způsobem - v takovém případě by se na vrácení zboží po týdnu vztahovaly zákonné podmínky. Smluvní podmínky by byly využity jen v případě, že by byly pro spotřebitele výhodnější než zákon. S ohledem na popis se nicméně domníváme, že v místě, které chce spotřebitel rozporovat je smlouva se zákonem shodná - nemělo by tak záležet na tom, zda bylo zboží zakoupeno distančně, či osobně.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Jestliže spotřebitel využíval produkt jen k takovému účelu, který je pro produkt vhodný, neměla by se tím snížit hodnota zboží a spotřebitel by tak měl mít nárok na vrácení plné částky. Podnikatel musí snížení hodnoty zboží prokázat, přičemž za vhodné považujeme využití znaleckého posudku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.2.2022 15:50, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Reklamaci jsem ověřovala na příslušném oddělení, kde byl ověřen správný postup dle podmínek ohledně služby Zkušebka ze strany zákazníka. Bohužel došlo k pochybení jedince reklamací, který poplatek nesprávně nastavil. Aktuálně jsem se po smazání poplatku postarala a dobropis je kompletní k proplacení.

Přeji hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2022 16:09, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 10:34, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.