Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Exekutor mi vymáhá z Inv důchodu částku 20tis pro o2. Vůbec nevím, že bych o2 něco dluzil.min 12 let nemám žádného operátora na smlouvu. Děkuji.
Nevim
Chci info, omem údajně dluhu
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy zmíněného exekutora. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Spotřebiteli mimo kontaktování společnosti doporučujeme, aby si ověřil, zda jde skutečně o exekutorskou společnost (např. vyhledáním dostupných informací na internetu).
V případě potřeby je také možné kontaktovat naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Pokud se spor nepodaří vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů u Českého telekomunikačního úřadu.
Hezký den,
doporučuji se v tomto směru obrátit na email pohledavky.podnety@o2.cz, kde prosím uveďte informace, které vám od exekuce přišly, vaše iniciály a kolegové toto prověří.
S pozdravem
Monika Morysová
O2 Czech Republic a.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.