Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.11.2021jsem u Drogeriezde objednal drogerii a potraviny.
Dne 26.11.2021 bylo zasláno oznámení: Děkujeme za vaši objednávku, v pořádku jsme ji přijali. O jejím zpracování vás budeme informovat e-mailem. Číslo objednávky 183831.
Dne 1.12.2021 bylo zasláno oznámení: Příprava objednávky 183831. Vaši objednávku číslo 183831 jsme připravili a nyní probíhá její balení. O odeslání Vás bude informovat přepravce, který Vám zašle číslo zásilky.
Dne 2.12.2021 bylo zasláno oznámení: v příloze Vám zasíláme daňový doklad k objednávce č.: 183831.
Dne 2.12.2021 jsem obdržel oznámení od dopravce noreply@dpd.cz-Váš balíček č. 13915051701772 složený z 2 ks od Drogerie ZDE budeme doručovat 3.12.2021.
Dne 3.12.2021 jsem obdržel oznámení od dopravce noreply@dpd.cz-Záznam o kontrole dpd Depo 2360
Obal zásilky se během přepravy poškodil. Aby byla Vaše zásilka v bezpečí, lépe jsme ji zabalili. Obsah nebylo potřeba kontrolovat. Číslo zásilky -částečně nečitelné Obsah zkontroloval a zásilku znovu zabalil : Stříbrský
Dne 3.12.2021jsem obdržel oznámení od dopravce noreply@dpd.cz-měli jsme doručovat balíček č. 13915051701773 od odesílatele Drogerie ZDE. Omlouváme se, ale v průběhu přepravy bylo zjištěno poškození přepravního obalu. Doručení zásilky muže být opožděno o 48 hodin.
Dne 6.12.2021 jsem od dopravce dpd převzal doručovanou zásilku a uhradil 6344 kč. Přepravní obal 2 ks doručovaných krabic nebyl poškozen.
Dne 6.12.2021 jsem doručené zboží vybalil a zjistil jeho poškození.
Dne 6.12.2021 jsem na objednávky@drogeriezde zaslal reklamaci: Dnes jsem od dopravce dpd převzal a uhradil objednané zboží, které bylo doručeno se zpožděním. Důvodem bylo avizované poškození přepravního obalu-viz příloha. Musím uvést, že obal nebyl poškozen. Na obalu bylo toto upozornění : Obsah zásilky se během přepravy trošku poškodil. Aby byla Vaše zásilka v bezpečí, lépe jsme ji zabalili. Obsah nebylo třeba kontrolovat- viz příloha.
Po vybalení objednaného zboží jsem zjistil, že velká část potravin má značně poškozený obal, PlastikFotre závěsná polička do koupelny je zničená, část Knackebrot se vysypala na dno krabice.
Dne 10.1.2022 jsem znovu požádal o vyřízení reklamace: Dobrý den pane Tabletka, V příloze Vám zasílám podklady k reklamaci ze dne 6.12.2021 na kterou jste ve 30 denní lhůtě nereagoval !!! Jako zákazník se cítím tímto jednáním poškozen. Očekávám urychlené vyřízení.
Dne 10.1.2022 jsem na Info@drogeriezde.cz Napište nám : napsal:
Dne 6.12.2021 jsem reklamoval doručení poškozeného zboží. Jedná se o objednávku č. 183831 ze dne 2.12.2021 a fakturu č. 2076871.
V zákonné 30 ti denní lhůtě k vyřízení reklamace nebylo na reklamaci vůbec reagováno. Žádám o vyřízení reklamace v náhradním termínu.
Dne 11.1.2022 jsem od objednavky=drogeriezde.cz@mail.drogeriezde.cz
obdržel tuto odpověď :
Děkujeme za Váš email, včera jste nám zaslal zprávu prostřednictvím kontaktního formuláře na našem eshopu, uvádíte zde, že jste nám zasílal email 2.12., vzhledem k tomu, že jsem žádný email ve schránce s požadavky od zákazníků nenašla, nechala jsem tedy situaci prověřit na IT oddělení, zaslali mi nazpět Vás email, který nám tedy dle IT oddělení z neznámého důvodu skončil v nevyžádané poště, která se po čase maže. Za vzniklou situaci se velice omlouváme a již řešíme s podporou seznam.cz z jakého důvodu byl email směřován do spamu, byl to již druhý případ s doménou seznam.cz. Děkujeme tedy, že jste se ozval a email nám 10.1. zaslal s potřebnými podklady znovu s situaci nyní můžeme vyřešit.
Co se týče poškození produktů od přepravce, velice se Vám za tuto nepříjemnost omlouváme, prověříme průběh kompletace Vaší objednávky, obávám se však, že i když balič dodržel technologický postup balení, problém vznikl při hrubém zacházení při přepravě. Děkujeme za upozornění. Přepravce nás totiž vůbec o stavu balíku neinformoval, standardně byl měl zaslat zápis o škodě nám jako odesílateli, abychom mohli dále řešit situaci se zákazníkem. Kateřina Vrabcová.
Dne 12.1.2022 jsem vyjádřil s návrhem řešení reklamace souhlas.
K dnešnímu dni t.j. k 15.2.2022 reklamace za poškozené zboží vyřízena nebyla.
Vyřízení reklamace odsouhlasené dne 12.1.2022
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Spotřebitel se tedy správně obrátil na prodávajícího, avšak ten, dle našeho názoru vycházejícího z popisu spotřebitele, nevyřídil reklamaci včas. Tím spotřebiteli vzniká právo na odstoupení.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.