Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Do dnešního dne jsem neobdržel vyúčtování za dodávku elektřiny a plynu. Ani ve webové kanceláři EEE není žádný záznam o vyúčtování vyplývajícího z ukončení činnosti společnosti (říjen 2021) nebo o jakékoliv jiné administrativní aktivitě dodavatele.
Vždy jsem dostával vyplácen přeplatek a proto předpokládám, že budu mít opět přeplatek, tak jako asi většina odběratelů. Je proto možné, že nevystavují daňové doklady záměrně.
Na zákaznickou linku se nelze opakovaně dovolat.
Odběrové místa: 859182400211805925; 859182400203573771; 27ZG600Z0707158S;
Požaduji neprodleně:
- provedení a zaslání vyúčtování dodávek energií za všechna výše uvedená
odběrová místa a vystavení daňového dokladu.
|
Tweet |
Vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Přeplatek:
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nevrátí-li podnikatel bezdůvodné obohacení, porušuje své povinnosti a spotřebitel se může obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz), kde může svoje nároky vůči společnosti uplatnit v mimosoudním řešení spotřebitelských sporů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.