Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Při doručení balíků jsem na adrese chvíli nebyla,a s řidičem se nedalo normálně domluvit, neslyšela jsem co říká a asi špatně mluví český. Volala jsem do zákaznické podpory zjistit co je s zásilkami, a paní uvedla, že v případě neúspěšného doručení bude zásilka doručena na nejbližší parcelshop. v důsledku čehož byly zásilky odvezené za 2 kilometry od místa doručení, ačkoli jsou pobočky mnohem blíže (jsme v Praze). Navíc pobočka je otevřena 10-12 do 13-16 hod., já i všichni moji známé pracujeme od 8-9 do 17-18 hod. Nikdy nebudu moct té zásilky vyzvednout. Musím si pro vyzvednutí balíků brát volno? A nejnepříjemnější je, že jsem to všechno vysvětlovala paní ze zákaznické podpory, ale byla arogantní a ani na mé otázky neodpověděla. Zdá se, že to dělají ze zášti! Jak mohou dostat své zásilky? Odesílatel již nebude odesílat je znovu.
Chci aby zásilky byly doručené na původně uvedenou adresu nebo alespoň na parcelshop s delší pracovní dobou, nebo parcelshop blíže k původnímu místu doručení
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou do tzv. parcelshopu. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,70 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 511/2021 Sb.). Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.