Společnost


ETA a. s.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55828Záruční servis v značkové prodejně

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.02.2022, před 3 lety

Denisa Zetakova

Znění stížnosti

Záruční servis ve značkové prodejně není dostupný pro zboží objednané přes internet !


Produkt

Vysavač tyčový ETA Moneto Aqua plus


Požadované řešení

Dobrý den , dne 17.2. jsem byla reklamovat tento vysavač z důvodu nefunkční světelné
diody, vysavač koupen 8.1. t.r. Ve Frýdku-Místku paní prodavačka řekla, že to není možné z důvodu zakoupení zboží přes internet. Že nejbližší prodejna je v Ostravě. Takže člověk si koupí český výrobek a takto vypadá péče o zákazníka ! Je přeci úplně jedno, z jakého obchodu je zboží zakoupeno , je to stále výrobek firmy ETA . Ale co může člověk , kupujici český výrobek v této zemi čekat . Příště jedině zahraniční značky a výsledek bude stejný. Jediné , co bude jiné je to , že německý výrobek bude plně funkční. Řešení tudíž není žádné. Raději nekoupit !


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2022 10:03, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2022 15:44, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.