Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V pátek 3.12.2021 jsem převzal od dopravce zásilku. Jedna z položek, čerpadlo FIELDMANN FVC 4001-EK v neporušeném obalu bylo po oteření zjevně poškozené na první pohled. 6.12. 2021 tři dny po doručení, to jest v zákonné lhůtě 14 dnů, jsem požadoval odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Vše ignorovali a zaslali jiné čerpadlo. Dne 5.1.2022 jsem čerpadlo reklamoval podruhé přičemž mě odkázali na externí servisní středisko. Tomu bylo doručeno 27.1.2022. Dne 2.2.2022 přišlo vyjádření ze servisního střediska o neopravitelnosti čerpadla, které si ponechali k likvidaci. Téhož dne jsem obratem toto vyjádření předal obchodu s opětovným požadavkem na vrácení peněz. V protokolu z obchodu násldně uveden požadovaný způsob vyřídění, výměna. Dne 4.2. jsem obdržel zprávu, že reklamace vyřízena a náhradní zboží je na cestě. Čerpadlo po půlhodině provozu opět nefunkční a znovu reklamuji s žádostí o vrácení peněz.
ponorné čerpadlo FIELDMANN FVC 4001-EK
Bezodkladné vrácení peněz a všech důvodných nákladů na opakované zaslání výrobku na servisní středisko dle požadavku obchodu.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V reklamačním procesu existuje tzv. hierarchie reklamačních nároků. Prvním stupněm v této hierarchii je oprava věci. V případě, že oprava není možná, dojde k zaslání nového kusu zboží, a v případě, že ani to není možné dojde k vrácení peněz.
Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy. Nelze žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.