Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 16. února 2022 jsem ve stanici Velim nasedl na vlak S1 10.08 směr Kolín. Jelikož je ve Velimi nádraží v rekonstrukci a prodejna lístků uzavřená, tak jsem si lístek koupil po cestě od průvodčího (příloha 1). Ten mě vzápětí mezi Novou Vsí u Kolína a Kolínem - zastávkou slovně napadl, že mám při pití sundaný respirátor. Upozornil jsem jej, že respirátor sám nosí pod nosem, kde je mu k ničemu (příloha 2,3), načež na mě začal řvát ať ho cituji ,,neseru", ať si připravím občanku, že mi dá pokutu. Já mu řekl, že na to nemá pravomoc, že není příslušník policie ani nad zákonem. Potyčka se opakovala na konečné stanici, kdy jsem se ho ptal co si vůbec o sobě myslí, když tento průvodčí se na mě jako šílenec rozběhl a fyzicky mě, řádného cestujícího který neměl nikdy v životě konflikt s personálem vlaku, napadl tak, že mě hrubým strkáním, řevem doslova vybil z vozu ven (viz příloha číslo 4, video které končí v okamžiku mého napadení, kdy telefon následně spadl na zem ) přičemž se mi poškodil mobilní telefon, který spadl na betonový perón.
Vůbec nechápu, co je to za vyšinutého jedince, proč toto dělá, ale nejsem jediný koho takto napadl, ozvali se mi lidé z obce i okolí. Asi chápete, že teď budu mít z cestování touto trasou opravdu nepříjemný pocit, protože nevím do jaké míry bych si nechal líbit takové fyzické ataky třeba za jízdy, kdybych opět narazil na tohoto šílence, který vůbec neví kde jsou meze. Tato moje stížnost je řádně napsaná a podložená fakty a dokumenty, tudíž doufám, že budou vyvozeny důsledky pro dotyčnou osobu průvodčího a já i ostatní cestující budeme moci využívat služeb Českých drah bez žaludečních vředů a bitek s průvodčím, který se chová hůře jako nezvladatelný agresor z uzavřené léčebny a usurpuje si pravomoci státních bezpečnostních složek, čímž se dopouští trestného činu podle §328 trestního zákoníku, tedy kdo vykoná úkon, který může být vykonán jen z moci úřední orgánu státní správy, územní samosprávy, soudu nebo jiného orgánu veřejné moci, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
Děkuji za pochopení a zjednání nápravy, ať se to vyřídí v rámci vztahů zákazník - dopravce bez soudů a medializace. Je to ojedinělý incident, všichni ostatní průvodčí se chovají slušně. Incident to je ojedinělý ale v rámci kolektivu personálu, u tohoto dotyčného se zřejmě jedná o soustavnou nezvladatelnou agresi se sklony k neoprávněnému jednání a přisvojení si cizích pravomocí.
V Kolíně dne 17. února 2022
S pozdravem Daniel Novák
dokumenty a audiovizuální záznamy odeslány emailem na adresy ČD a MDČR
Kázeňské potrestání dotyčného průvodčího, tak aby již nemohl své jednání opakovat.
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.