Počet nahlášených stížností: | 377 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Na beliamo.cz jsem 11.2.2022 objednala zboží "Módní stojan na šperky" a zaplatila ho (8 ks) okamžitě kartou. Důvod, proč jsem si zboží objednala u nich byl ten, že v detailu produktu měli skladem víc než 5 ks a odesílají každý pracovní den. Prostě jsem počítala s tím, že mi zboží přijde v horizontu pár dní. Na to zboží dost spěchám. Kdybych mohla čekat, tak jsem si ho objednala v Asii sama bez provize prodejci. Když jsem se začala shánět po tom, kde zboží je, tak začali argumentovat, že jsou nákupní galerie a zboží se odesílá z Asie. Po nekonečné komunikaci a jejich odpovědích metodou "duté sudy nepotopíš" jsem se nedokázala dobrat nějakého posunu. Chci zrušit objednávku a vrátit zboží do 14 dní, ale oni odmítají, že by to měli jakkoliv řešit, protože oni nejsou prodejce, ale jen zprostředkovatel nákupní galerie. Zboží mám vrátit prodejci do Šanghaje. Na otázku, jak to bude s kompenzací poštovného na zaslání zpět, odmítají odpovědět. Vím, že mám nárok na kompenzaci poštovného, ale oni se k tomu odmítají nějak postavit. Připravují mě akorát o čas, energii a peníze. Prosím o pomoc. Děkuji.
Módní stojan na šperky, 36 párů náušnic, černá barva
Chci jim vrátit zboží (nebo ideálně zastavit dodání dřív, než zboží vůbec dorazí) a dostat svoje peníze zpět.
Kromě vyřešení chci, aby se o tom dozvědělo co nejvíc lidí a dali si pozor.
Díky.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupení od smlouvy nemůže být podmíněno odesláním zboží do Číny, vzhledem k tomu, že společnost nelze označit za zprostředkovatele jak je uvedeno a odůvodněno výše. Zboží by tak mělo být při odstoupení od smlouvy či reklamaci odesláno na pobočku prodávajícího nebo do sídla prodávajícího (Rybná 716/24, Praha 11000).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále je možné obrátit se na ADR při České obchodní inspekci (https://www.coi.cz/informace-o-adr/).