Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#55842Krácení pojistného plnění

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 měsíců 7 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.02.2022, před 3 lety

David Musil

Znění stížnosti

Dobrý den,

pojišťovna zkrátila mé pojistné plnění za bolestné a ušlý zisk způsobené nezaviněnou dopravní nehodou o několik desítek tisíc korun.
Máte zájem mě zastupovat při vymáhání pojistného plnění?

V příloze Vám posílám dokumenty k uplatnění odškodnění, které jsem pojišťovně poskytl a dokumenty od pojišťovny k poskytnutému plnění.
Jsem OSVČ, plátce DPH, pracuji jako kurýr, příležitostně jako realitní makléř.

Rozpor je jednak v uplatněném bolestném, kdy pojišťovna neuznala některá má zranění (S 800 a S 300). Tato zranění jsem při vyšetření bezprostředně po nehodě neuvedl, protože ostatní zranění byla mnohem bolestivější, vzal jsem si prášky proti bolesti, byl jsem v šoku a podlitiny ještě nebyly vidět. Nicméně za několik hodin se podlitiny vybarvily a zvýšila se i jejich bolestivost. Všechny podlitiny jsem pojišťovně doložil fotografiemi včetně těch, které neuznala. Mám za to, že jsem zranění doložil dostatečně a věrohodně, lékařská zpráva nemusí být jediným uznatelným dokladem a pojišťovna by tedy měla plnit i zranění, které jsem doložil fotodokumentací.
Uplatněné bolestné je 39.172,10 Kč, uznané bolestné bylo 30.102,00 Kč, nedoplatek je 9.070,10 Kč.

Dále mi pojišťovna vypočetla nižší ušlý zisk, než jsem uplatnil. Příjmy jsem pojišťovně dokládal na dvakrát, poprvé jsem zapomněl započítat fakturu za realitní činnost, doplnil jsem ji společně s náklady na PHM, tento příjem však pojišťovna do jejího výpočtu ušlého zisku nezapočítala, přestože jsem ho řádně doložil. Narozdíl od mnou vypočteného reálného ušlého zisku podle skutečného příjmu z faktur bez DPH a nákladů na PHM bez DPH, kdy jsem vypočetl průměrný zisk na jeden pracovní den a uplatnil ušlý zisk za pracovní dny v pracovní neschopnosti, pojišťovna použila nějakou metodiku (viz Informace o výplatě pojistného plnění), kdy nezapočítala všechny mé příjmy (vynechala fakturu za realitní činnost, ale náklady na PHM započítala všechny i za realitní činnost), použila náklady na PHM včetně DPH (ale příjmy bez DPH, jsem plátce DPH, DPH tedy není mým nákladem), náklady uměle navýšila přepočtem na km podle průměrné spotřeby 4,5 l/100 km dle TP, přičemž moje reálná spotřeba byla kolem 8 l/100km, protože pracuji převážně jako kurýr po městě Brně a automobil byl starý 16 let, tedy spotřeba dle TP byla naprosto nereálná. Navíc ještě pojišťovna dále fiktivně zvýšila náklady na PHM použitím průměrných tabulkových cen PHM (nikoliv reálných dle přiložených dokladů) a vynásobením keficientem opotřebení 2,77 Kč. Nebyl jsem vlastníkem vozidla, to jsem měl bezplatně zapůjčené od rodinného příslušníka (sestra mé družky), opotřebení tedy nemá být započítáno do nákladů. Tento výpočet je tak složitý, že se téměř nedá ověřit, navíc je naprosto nereálný, chybný a zbytečný, skutečné náklady na PHM jsem jednoznačně doložil.
Narozdíl od pojišťovny, která počítala průměrný zisk na kalendářní den, já jsem počítal průměrný zisk na pracovní den. Považuji to za přesnější, protože údaje použité pro výpočet jsou za posledních cca 9 měsíců, nikoliv za celý rok, nemohly se tady projevit všechny faktory ovlivňující mé příjmy, např. vliv sezónnosti, v dokládaném období proběhla většina svátků (Vánoce, Velikonoce atd.), vybral jsem si dovolenou, tedy okolnosti snižující mé příjmy, naopak se neprojevil vliv nejproduktivnějšího podzimního období s minimem svátků. Chápu, že přepočet na kalendářní dny je výhodný pro pojišťovnu, neodpovídá však skutečnosti a mě poškozuje, což je v rozporu se zákonem.
Uplatněný ušlý zisk je 146.988,79 Kč, uznaný ušlý zisk byl 86.502,00 Kč, nedoplatek je 60.486,79 Kč.

Celkový nedoplatek je 69.556,89 Kč.

Postup pojišťovny nemá oporu v zákoně, způsob výpočtu ušlého zisku není žádným zákonem definován, co však jednoznačně ze zákona vyplývá, je, že pojišťovna musí nahradit škodu, která poškozenému skutečně vznikla, nikoliv fiktivní škoda, kterou účelově vypočte pojišťovna. Je evidentní, že pojišťovna jednoznačně fiktivně snižuje můj reálný ušlý zisk za účelem snížení pojistného plnění, čímž mě zásadně poškozuje. Považuji toto jednání za nemorální a protiprávní, hodlám se mu bránit, a případně uplatnit i nároky na náhradu nákladů na právní zastoupení a úroků z prodlení.

Posílám vám nejdůležitější dokumenty. V případě, že budete potřebovat nějaké další, dejte mi prosím vědět, rád vám je poskytnu.

Předem děkuji za odpověď a nabídku vašich služeb.


Požadované řešení

Reklamace / revize / stížnost - Doplatit nevyplacené pojistné plnění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2022 12:26, před 3 lety

Obecně platí, že škůdce má povinnost nahradit poškozenému skutečnou škodu. To vyplývá z § 2952 občanského zákoníku. Hradí se skutečná škoda a ušlý zisk. Škoda na zdraví je obtížněji vyčíslitelná, a to zejména z hlediska utrpěné bolesti a ztížení společenského uplatnění (ale můžete využít Metodiku Nejvyššího soudu k náhradě nemajetkové újmy na zdraví).

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) z neživotního pojištění je příslušná Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z. ú., Elišky Krásnohorské 135/7, Josefov, 110 00 Praha 1. Více informací naleznete na www.ombudsmancap.cz.

Průvodce podáním návrhu je možné vyhledat na následujících webových stránkách www.ombudsmancap.cz/reseni-sporu/informace-o-adr. Ombudsman musí rozhodnout do 90 dnů od shromáždění všech podkladů nutných pro rozhodnutí. Tato lhůta může být maximálně prodloužena o dalších 90 dnů. Řízení není zpoplatněno, proto spolu s návrhem není třeba hradit žádný poplatek.

Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před ombudsmanem je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.2.2022 12:13, před 3 lety

Vážený pane Musile,

děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.

S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.

S pozdravem

Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.

Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Kancelář ombudsmana, P.O.Box 305, 659 05 Brno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.2.2022 12:13, před 3 lety

Vážený pane Musile,

děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.

S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.

S pozdravem

Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.

Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Kancelář ombudsmana, P.O.Box 305, 659 05 Brno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2022 10:46, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.3.2022 11:04, před 3 lety


David Musil

Děkuji dTestu za vyjádření, zprostředkování stížnosti a rady o možnostech mimosoudního řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem.
Na základě reakce pojišťovny jsem pojišťovně odeslal žádost a podklady pro nové posouzení nároku.
Další postup bude záviset na výsledku nového posouzení nároku.
S pozdravem
David Musil

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2022 10:30, před 2 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.9.2022 21:58, před 2 lety


David Musil

Hodnocení:

Komentář: S pojišťovnou jsme se dohodli na kompromisu, vyplatila mi 50% požadovaného pojistného plnění. S výsledkem jsem částečně spokojený, s jednáním pojišťovny během řešení pojistné události jsem velmi nespokojený, jde o velmi nepříjemnou zkušenost, doufám že s touto pojišťovnou nebudu už nikdy mít co do činění.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
26.9.2022 10:01, před 2 lety

S ohledem na výše uvedené vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.