Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jak postupovat dále s vrácením penězí.
Dne 4.8.2019 jsem zakoupil vstupenky na koncert Gregorian který se měl konat 11.3.2020 ( kvůli kovidu přesunuto na 3.12.2020 pak na 10.2.2022). Vstupenky zakoupeny v prodejně OstravaInfo ( sms Ticket).
Dne 31.1.2022 Gregorian zrušil koncert, jelikož se nedohodli s pořadatelem p. Bučko z FP PRO, kvůli kovidu a omezení o novém termínu.
Dne 2.2. 2022 pořadatel převedl firmu na jiného jednatele z Maďarska (dle výpisu z OR).
Jak máme dále postupovat při získání peněz zpět ze vstupného když pořadatel převedl společnost do Maďarska?
Na emaily FP Pro ani SMS info nereaguje
Předem děkuji a přeji hezký zbytek dne
Pavlas Petr
Vrácení peněz buď od SMS Ticket ( doklad o platbě mám), nebo přes FP Pro
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Změna jednatele nebo majitele nemá žádný vliv na závazky společnosti. Společnost je i nadále povinna vrátit spotřebiteli peníze
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.