Společnost


IDEAL ČESKÁ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5585Reklamace služby - čištění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 28 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2015, před 10 lety

Petra Slezáková

Znění stížnosti

Dne 21. 10. 2014 byla provozovnou BEL & BLANC, OC Nový Smíchov převzata k vyčištění péřová zimní bunda a podepsáno upozornění na možnost sesypání peří. Při čištění došlo k vytržení zubu z hlavního zipu a utržení a ztrátě jezdce. Provozovna převzala dne 29.10.2014 bundu k reklamaci s tím, že buď bude závada odstraněna, nebo bude proplacena cena zboží (účet za zboří předložen v originále ze dne 25.1.2014). 9.11.2014 byla reklamace vyřízena výměnou zipu, který byl ovšem špatně prošitý, provozovna tedy převzala bundu k další opravě. 29. 11. 2014 byla bunda předána se stejnou vadou - špatné prošití zipu, provozovna opět zaslala bundu zpět k opravě na třetí přešití zipu. Již tehdy byl bunda vizuelně dvojím prošitím znehodnocena. 12. 12. 2014 mi byla předána po třetím prošití - zjevně poškozená. Provozovna si jí nadále ponechala s tím, že sjedná nápravu. 9. 1. 2015 nebyla bunda na provozovně vůbec, přičemž jsem odstoupila od smlouvy a požadovala vrácení kupní ceny zboží. Dne 12. 1. 2015 jsem byla vyzvána (již po 30-denní lhůtě) k převzetí zboží dne 12. 1. 2015. Provozovna mi jako kompenzaci nabídla 4 ks poukazů k čištění. jedná se o bundu v hodnotě 300 Euro, která byla nošena pouhé dva měsíce.


Produkt

Číslo reklamace 036614


Požadované řešení

Proplacení ceny zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2015 14:05, před 10 lety

V tomto případě se nejedná smlouvu o opravě, ale čistírna odpovídá za škodu, kterou způsobila, když plnila svůj závazek z uzavřené smlouvy. Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem.

Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Tedy v tomto případě záleží, zda byla bunda uvedena do předešlého stavu.

Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Pokud se s čistírnou na výši škody nedohodnete, může ji určit soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2015 12:07, před 10 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.