Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#55862Neuznání reklamace mobilního telefonu Blackview GBV9800 Pro

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.02.2022, před 3 lety

Petr Novák

Znění stížnosti

Dobrý den. Dne 18.7.2021 jsem zakoupil u společnosti alza.cz mobilní telefon Blackview GBV9800 Pro. Hledal jsem kvůli práci odolný telefon s velkou baterkou a dle recenzí zvítězil tento telefon. Objednal jsem ho na internetu a nechal jsem si ho zaslat na kamenou prodejnu Mladá Boleslav. Když jsem si pro mobil přijel, tak jsme se zaměstnancem Alzy sjednali jen pojištění služba okamžité výměny. Mobil byl zbytečný pojištovat, jelikož podle recenzí měl být 110%.
S mobilem jsem byl spokojen než mi spadl ze stolu - výška cca 0,75m - a rozbil se displej. Na to že měl být nerozbytný je to divný.
Volal jsem na alzu a poslal foto praskliny, jinak mobil nemá ani škrábanec.
Dostalo se mi odpovědi že reklamace se neuznává a mobil je odolný nikoli nerozbitný což neodpovídá jejich popisu zboží při prodeji. Měl mít nejvyšší vojenskou odolnost ohledně vody, pádu, přejetí letadlem atd. Teď s prasklým displejem není odolný, vodotěstný atd.
Nevím za co jsem platil 13 Tis Kč. Dle reklamačních oddělení by mi stačil obyčejný mobil za pár stovek. S pozdravem Novák


Produkt

Blackview GBV9800 Pro. Měl být odolný proti všemu. Přikoupeno Nehmotný prodokt služba záruka okamžité výměny 1G1050b1 1354,80Kč


Požadované řešení

S mobilem jsem spokojen a požaduji výměnu za nový s parametry popisu prodejce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2022 13:54, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.2.2022 16:42, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za Váš příspěvek.

Celý případ jsem si ověřovala v rámci proběhlé e-mailové komunikace. Kolegové Vás pouze upozornili na to, že by se mohlo jednat o mechanické poškození a v takovém případě by závada nebyla uznána. Nicméně stejně jako oni Vám mohu doporučit jen předání zařízení k běžnému reklamačnímu řízení. Bez fyzického předání zboží totiž nemůžeme závadu plně diagnostikovat. Jak přistoupit k reklamaci naleznete zde: https://www.alza.cz/servis-v-alza-cz

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2022 09:40, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2022 14:34, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2022 17:29, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.