Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Zakoupil jsem přes eshop tlakový hrnec Tefal a vyzvedl si ho na prodejně v Opavě. Ještě ten den jsem zjistil, že je pro nás moc velký a proto jsem jej na druhý den šel vrátit v původním originálním balení nijak nepoškozený na stejnou prodejnu. Zboží ode mě převzali bez výhrad. O den poději mi přišlo mailem vyřízení vrácení zboží a dobropis v němž si Alza zaúčtovala tuhle nehoráznou položku: "Nehmotný produkt Služba Administrativní poplatek -částečné spotřebování /poškození / ušlá záruka" za 355,90Kč Kdy pořizovací cena zboží byla 1699,-Kč. Na zákaznické lince mi bylo vysvětleno, že jsem zboží nakupoval jako podnikatel (mám jeden účet na eshopu nikdy jsem to neřešil) a proto mi naúčtovali tento poplatek s odkazem na VOP.
Myslím si, že pokud chtějí účtovat takto drakonické poplatky sdělení, že je to podle VOP neobstojí a mělo by to být zřetelně uvedeno na paragonu(kupní smlouvě).
Ale celkově to považuji za nerovný přístup k zákazníkovi což je i podle zákonů této země nepřípustné.
Tefal Tlakový hrnec 8l Secure5 Neo v2
Myslím si, že pokud je zboží kupováno na dálku měla by být lhůta na vrácení zboží stejná bez rozdílu jestli to kupuji jako občan nebo podnikatel. Proto měla být částka vrácena v plné výši.
|
Tweet |
Podnikatel má dle bodu IV.2. svých obchodních podmínek právo při vrácení zboží na snížení částky, o kterou byla snížena hodnota zboží. V uvedeném případě, kdy bylo zboží předáno na pobočce a zaměstnanec, který zboží převzal do protokolu o převzetí pravděpodobně žádnou závadu neuvedl, se domníváme, že prodávající nemá na snížení vrácené částky nárok.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení této situace. Odstoupení od kupní smlouvy, je u naší společnosti vždy vyřízeno v souladu S VOP, které jsou na našem e-shopu uvedeny zde: https://www.alza.cz/obchodni-podminky-art10.htm.
Zde je v přesném znění uvedeno: "Kupujícímu podnikateli může být ze strany Alzy umožněno od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů odstoupit. V případě, je-li hodnota zakoupeného zboží vyšší než 50.000,- Kč vč. DPH nebo je-li předmětem smlouvy koupě grafické karty, není takové odstoupení od smlouvy možné vůbec.
Bude-li umožněno Kupujícímu podnikateli odstoupit od kupní smlouvy, pak tento bere na vědomí, že vrácená kupní cena může být ponížena o to, oč se snížila hodnota zboží."
Jelikož zákazník svým nákupem souhlasil s VOP naší společnosti, proběhlo vyřízení z naší strany řádně. Pokud budete mít zájem o další ověření, prosím Vás o uvedení čísla objednávky.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Zajímalo by mě, čím a o co se snížila hodnota zboží,když bylo vráceno v orginálním balení bez jakéhokoliv použití.Myslím, že hodnota zboží zůstala stále stejná jen společnost Alza si vymyslela způsob, jak zneužít režimu
prodeje dle obchodního zákoníku podnikatelským subjektům. A tím si vylepšit své zisky. Protože nepochybuji o tom, že bylo nebo bude zboží následně prodáno za plnou cenu.Jinak pro Vaši informaci jedná se o objednávku č.:405399726.
Dobrý den,
děkuji za Vaši zprávu. Informace pro Vás ráda ověřím, ale zmíněné číslo objednávky bohužel není z našeho systému. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail?
Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky
Dobrý den,
omlouvám se za překlep objednávka: 455309726 faktura:2917098911
Dobrý den,
Informace ohledně nastaveného administrativního poplatku u vystaveného dobropisu jsem si ověřovala s reklamačním oddělením. Na administrativním poplatku musíme i nadále trvat, jelikož nákup zákazník provedl s firemními údaji IČO, tedy jako podnikatel. Nicméně byl nastaven v příliš vysoké částce a tak jej dorovnáváme částečnou kompenzací částky. S panem Drtilem jsem se již e-mailově spojila.
Přeji hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky
Děkujeme stranám za spolupráci a stížnost nyní přeřazujeme na stěžovatele, aby měl možnost výše uvedené potvrdit a stížnost případně uzavřít.
Stěžovatel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.