Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti Dankuchen jsme zakoupili 19.12.2012 digestoř s celou kuchyní Digestoř je od výrobce Baumatic . U této digestoře jsme reklamovali již 5 x vadu světel. Tyto reklamace vyřizovali technici servisní společnosti Baumatic, která skončila v insolvenci. Na 2 poslední opravy máme servisní listy na zbytek nikoliv.
Bohužel digestoř opět začala vykazovat vadu světel během prosince 2014. Dan Kuchen uznal jen ty reklamace, na které jsme si schovali servisní listy. Z jejich pohledu byla naše prosincová reklamace světel pouze třetí reklamce. Což je paradoxní o to, že prodejce paní M. nám po třetí reklamaci sama nabídla výměnu digestoře nebo vrácení peněz. Jsou si tedy naprosto jistě vědomí, že reklamací bylo rozhodně více. Bohužel jsme tehdy udělali špatné rozhodnutí a nechali si digestoř opět opravit.
Dne 14.12.2014 jsme Dankuchen reklamovali další pro nás již 5 vadu světel. Tato vada světla se objevuje zcela nepředvídatelně. Není statická, podařilo se nám nahrát dvě videa, která jsme zaslali Dankuchen. Byl u nás také servisní technik poslaný firmou Dankuchen. Vada se při jeho návštěvě neprojevila. Dankuchen tuto reklamaci neuznal, právě z důvodu, že se vada neprojevila. S tímto výrokem naprosto nesouhlasíme, protože důkazem správného fungování rozhodně není, aby světlo digestoře přestalo svítit na jeden - dva dny a pak se opět rozsvítilo samo nebo, aby problikávalo.
Servisní technik při poslední reklamaci zjistil špatné namontování digestoře, což také uvedl do protokolu. Bohužel i od tohoto vyjádření dal Dankuchen ruce pryč s tím, že jsme to špatně pochopili, protože namontování digestoře od Dakuchen je dobré, ale náš výstup pro uchycení digestoře je špatný. Tento výstup pro uchycení samozřejmě zkontrolován nikým nebyl.
Celá tato věc je smutná o ten fakt, že s digestoří máme vleklé problémy už od začátku, kdy jsme ji zakoupili a přístup Dankuchen je zarážející. Při této poslední prosincové reklamaci jsme byli Dankuchen nařčení, že jsme si 3 třetí reklamaci v podstatě vymysleli, abychom se zbavili poškrábaného komínku, který poškrábali při poslední opravě servisní technici firmy Baumatic (uvedeno v jednom z námi vlastněných servisních listů přímo servisním technikem), která je v insolvenci. I toto poškrábání jsme totiž řešili neúspěšně s DanKuchen, jelikož jsme se v daný moment neměli na koho jiného obrátit.
Baumatic digestoř ISL5SS
Vrácení peněz za digestoř
|
Tweet |
Právo na odstoupení od smlouvy spotřebiteli vznikne, jestliže se na věci v záruční lhůtě potřetí vyskytne stejná vada. Existence vady musí být prodávajícím uznána. V tomto případě, pokud spotřebitel je schopen prokázat pouze dvoje uznání vady a poslední reklamace z prosince 2014 byla prodávajícím zamítnuta, musel by spotřebitel např. prostřednictvím znaleckého posudku zamítnutí rozporovat a prokázat, že v době uplatnění třetí reklamace byla vada na věci přítomna. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.
Podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele má podnikatel povinnost vydat spotřebiteli písemné potvrzení o uplatnění práva na reklamaci a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Jestliže tak nečiní, dopouští se správního deliktu a je možné jej za to sankcionovat podle zákona. Příslušným orgánem je v tomto směru Česká obchodní inspekce, které je možné dát k tomuto podnět.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.