Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v lednu 2020 jsem zakoupila 2 vstupenky v ceně 2x 1.190,00 Kč na koncert
Whitney Houston - Hologram tour na 26.3.2020 v Kongresovém paláci
Praha . Společnost \"TicketLive\" koncert s ohledem na pandemii
zrušila v 03/21, z webových stránek pořadatele TicketLive Praha byly
odstraněny jakékoliv informace o tomto koncertu. Na můj emailový
dotaz mi bylo sděleno (bez uvedení jména osoby, která mi odepsala), že
se hledá náhradní termín, pak se opakovaly neustálé výmluvy na Covid
a na to, že nejsou pořadatelem a a že to nespadá do jejich kompetence,
dále že se jedná o zahraniční produkci. Když jsem požádala o vrácení
peněz, napsali mi at si lístky někomu prodám nebo daruji, žádný voucher mi nenabídli, ani bych jej nepřijala. Požaduji vrátit peníze.
Jejich jednání považuji za neoprávněné obohacení zákazníka. Jejich
jednání je arogantní a neetické. Navíc dále prodávají vstupenky na různé kulturní akce. Připojuji se tímto k dalším poškozeným tak, aby nám byly vráceny peníze za vstupenky na zrušený koncert.
Děkuji předem za pomoc.
S pozdravem
M.Cerná
2 ks vstupenky každá v hodnotě Kč 1.190,00
Požaduji vrátit peníze za vstupenky na neuskutečněný koncert
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Ticketlive PRO s.r.o., který prodej pravděpodobně pouze zprostředkuje, odpovídá pouze za vydání platné vstupenky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, jediné informace, které máme jsou takové, že se hledá náhradní termín pro tuto událost. Zrušena nebyla, byla přeložena na náhradní termín. Ten však zatím není známý. Situace okolo rozvolňování vypadá nadějně a věříme, že se náhradní termín brzy najde. Bohužel bez dalších informací od pořadatele události nemůžeme nic dělat.
Trvám na svém požadavku na vrácení peněz za vstupenky za zrušený koncert, žádný náhradní termín není znám. Výmluvy Ticketlive jsou neadekvátní a navíc se situace ve světě dále zhoršuje a tudíž že by se koncert mohl někdy konat, je prakticky nulová.
Je-li akce "pouze" přeložena (nikoliv zrušena), jedná se o změnu základní náležitosti závazku (vedle času je takovou základní náležitostí ještě místo splnění nebo způsob splnění).
Takovou základní náležitost závazku není možné změnit jednostranně [§ 1814 písm. g) občanského zákoníku], vyžaduje se souhlas spotřebitele. Jestliže spotřebitel se změnou nesouhlasí a koncert nebylo možné (např. kvůli omezením souvisejících s pandemií COVID-19) v původně sjednaném termínu pořádat, zaniká/zanikl závazek pro tzv. nemožnost plnění (§ 2006 občanského zákoníku).
Zjednodušeně řečeno, nesouhlasil-li spotřebitel s přesunutím akce, má nárok na vrácení všech peněžních prostředků, a to ve stejné formě. Tento požadavek doporučujeme uplatnit primárně vůči pořadateli (nikoliv zprostředkovateli vstupenek), a to nejlépe v kvalifikované formě - tzv. předžalobní výzvou (vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva). Nebude-li pořadatel reagovat, je možné se obrátit na civilní soud a vratku vymáhat soudní cestou.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost uvést, v jakém postavení v tomto vztahu je (resp. zda má oprávnění vracet spotřebiteli peněžní prostředky; při té příležitosti pouze podotýkáme, že i na komunikaci na tomto portále dopadá § 4 zákona o ochraně spotřebitele).
Děkujeme stranám za součinnost.
Dobrý den, bohužel změny termínů či způsoby refundace nespadají do našich kompetencí, jelikož nejsme pořadatel události. My jsme oprávněni vracet vstupné uhrazené Zákazníkem výhradně ve výši a za stanovených podmínek na základě příkazu Pořadatele, pokud k tomuto účelu Pořadatel poskytne odpovídající finanční prostředky. Není-li tento pokyn k vracení vstupného ze strany Pořadatele udělen, musí Zákazníci uplatňovat své nároky ze Smlouvy o účasti na akci přímo vůči Pořadateli.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Na žádost spotřebitele stížnost znovu otevíráme, aby měl možnost doplnit své vyjádření.
Spotřebitel nám zaslal toto své vyjádření:
"Vas arogantni a vymlouvaci pristup je velmi neklientsky a proto zadam o vraceni penez za vstupenky zruseny a neuskutecneny koncert, ktery nema nahradni termin stejne jako se k tomu postavili na Slovensku. Vstupenky jsem zakoupila a hradila Ticketlive a ne u nekoho jineho."
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.
Společnost se již nevyjádřila. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.