Počet nahlášených stížností: | 219 |
Z toho za letošní rok: | 10 |
Stále v řešení: | 26 |
Dne 10.8.2021 jsem si na internetové adrese balando.cz objednal a zaplatil zboží.
Když ani po 3 měsících nedorazilo tuto objednávku jsem urgoval.
Několikrát jsem byl ujištěn, že zboží dorazí.
22.1.2022 jsem obdržel email s uznanou refundací a bylo mi přislíbeno vrácení peněz. Toto se však dosud nestalo. Na opakované dotazi prodejce reaguje pouze opakováním slibů
Děkuji za váš čas.
S pozdravem Pleštil.
Číslo objednávky: 87462, Pánské maskáčové triko s dlouhým rukávem - Black, L Barva: Black, Velikost: L 679,- kč, Kompresní pánské fitness triko na cvičení s dlouhým rukávem - Šedá/zelená, XXL Color: Šedá/zelená, Size: XXL 379,- kč
Rád bych získal své peníze zpět i když po přečtení recenzí na tuto firmu (už vím, že toto jsem měl učinit před nákupem) chápu, že šance je malá.
Zároveň bych rád varoval ostatní spotřebitele.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.