Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
rád bych podal stížnost na společnost S-dražby. 3.1.2022 mě zaujala nemovitost inzerovaná na portále Sreality.cz společností S-dražby.cz (konkrétně inzerát 5681Sxc-Prodej domu Horka nad Moravou). Žádal jsem o více informací a osobní prohlídku nemovitosti prostřednictvím e-mailu i telefonicky, nedostalo se mi však žádné odpovědi. Proto jsem provedl u společnosti S-dražby, na kterou inzerát odkazoval, registraci, žádnou informaci o tom, že je služba zpoplatněna jsem neměl. Inzerát nemovitosti, který mě zaujal byl 7.1 z portálu Sreality odstraněn a na portále S-dražby nebyl vůbec. Žádnou službu společnosti jsem nikdy nevyužil. Nyní mi zasílají výzvy k uhrazení registračního poplatku 5000,-Kč. Poplatek nemám v úmyslu uhradit, rád bych vás požádal o prošetření této podvodné společnosti a jejich praktik.
Dražby nemovitostí
Sankce nebo zákaz činnosti společnosti Centrum aukcí.cz s.r.o. pro podvodné jednání vůči zákazníkovi.
|
Tweet |
Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny.
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 5 000,- nebo 6 000,- Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Předem upozorňujeme, že společnost se velice často zaštiťuje rozhodnutím Okresního soudu v Hradci Králové, které zní v její prospěch (a pochopitelně neuvádí rozsudek totožného soudu, který je v její neprospěch). K tomuto rozhodnutí závěrem doplníme, že jde o (i.) rozsudek soudu nejnižší možné instance, (ii.) závazný pro jeden konkrétní spor, (iii.) nezávazný pro společnost v jejím vztahu s jinými spotřebiteli, (iv.) založený na aplikaci nesprávné části právního předpisu a (v.) věcně rozporný s jinou judikaturou téhož soudu, přičemž tento odklon nebyl v odůvodnění k rozsudku vůbec nijak vysvětlen. Jinými slovy, společností zmiňovaný rozsudek nemusí spotřebitele vůbec zajímat.
V případě další právní konzultace může spotřebitel využít bezplatnou poradnu na čísle 299 149 009.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, jako vždy nesouhlasíme s názorem dTestu, což není nic neobvyklého, prostě na věc máme jiný názor. Nebudeme zde opět kopírovat naše předešlá vyjádření, odkazujeme klienta na předešlé stížnosti. V rámci "férové komunikace" musíme zde sdělit, že veškeré aktuální informace aktualizujeme na hlavní stránce www.s-drazby.cz, popř. na spodní liště webu, kde se i dozvíte všechny "novinky", tak aby byla veřejnost řádně informována. Jednou z nich je i neúspěch společnosti ve dvou soudních řízeních, kde bylo nařízeno jednání. Vše je komentováno zde: https://www.s-drazby.cz/clanek/23-okresnich-soudu-a-5-obvodnich-soudu--%E2%80%9Edalo%E2%80%9C-spolecnosti-centrum-aukcicz-sro-za-pravdu.html. Domníváme se, že je dobré umět zveřejnit i informaci, která se na první pohled nemusí zdát příznivá, ale je to správné. Bylo by dobré, kdyby ve stejném duchu "férové komunikace" informoval širokou veřejnost i dTest, o.p.s. a opravdu se "nepasoval" za zachránce spotřebitelů za každou cenu, pojďme lidem říkat pravdu......
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel se již k případu nevyjádřil, z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.
Doporučujeme nečerpat informace ze stránek společnosti Centrum aukcí.cz s.r.o.