Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V 11.2014 jsem si v Grand Optical Chodov zakoupila dioptr. brýle. Samotné plastové brýle mi na nose neseděli, ale prodávající mi doporučila nalepit silikonové nosníky na brýle a vše bylo v pořádku.Už mi ale nesdělila, že každý měsíc se nosníky nošením odlepí. Navštěvovala jsem tedy od začátku prodejnu s tím, že brýle nevyhovují, nesedí, celkově se brýle roztáhly a odlepují se nosníky. Místo přijetí reklamace mi vždy brýle dotáhli a nalepili nové nosníky. Vše bylo zdarma a bez dokladu. Nyní mi došla trpělivost a brýle jsem vyreklamovala. Reklamaci mi ale zamítli s tím, že brýle nemají vadu a je normální si chodit brýle každý měsíc dotahovat/servisovat, proto servis doživotně poskytují zdarma. Brýle nosím každý a celý den, hodně cestuji a není pro mne možné každý měsíc navštěvovat optiku. Své první brýle u této společnosti mám již 5 let a kromě jednoroční výměny špinavého nosníku jsem servis nikdy nepotřebovala. Kdybych se na začátku od prodejce dozvěděla, že nosníky jsou jen na "chvilku", zakoupila bych jiné brýle, všeobecně jsem s Grand Optical moc spokojená.
Již jsem zjišťovala možné kroky u ČOI, poradny Dtestu a u soudního znalce.
Popis produktu: MRG 201033 8069 5215, obroučky, PD: 28,0/28,0, PDH: 2,0/2,0
Chtěla bych požádat o vrácení finanční částky, za kterou si zakoupím jiné, nové a neplastové brýle, které budou bez problému sloužit k dennímu nošení. Brýle kompletně stály cca 5.000,-, což není málo. Brýle nosit potřebuji, tudíž nežádám pouze o vrácení hotovosti.
|
Tweet |
V tomto případě je třeba rozlišit potenciální vady brýlí a nosníků. K otázce vad brýlí: pokud byly reklamovány z důvodu častějšího roztahování, než je obvyklé, a prodávající reklamaci v tomto směru zamítl s tím, že věc vadu nemá (o tom musí vystavit písemný protokol), bylo by třeba zamítnutí rozporovat znaleckým posudkem a prokázat, že na věci vada je. Skutečnost, že brýle spotřebitelce nesedí, není důvodem k reklamaci. K otázce nosníků: potřeba jejich časté výměny není vadou brýlí, ale spotřebitelka by musela namítat nesplnění informační povinnosti o vlastnostech a údržbě věci. V tomto směru lze doporučit vyzkoušet jiný typ nosníků.
Dobrý den,
dle našich záznamů byla objednávka uzavřena již v roce 2013, nikoliv 2014. Pokud by byla výše uvedená závada zjištěna skutečně během jednoho či dvou měsíců od zakoupení a zboží by nebylo obnošené či jinak poškozené, pak zákazníkům vycházíme vstříc a zboží jim vyměníme za jiné. V tomto případě ale reklamované brýle vykazují známky používání (poškrábání), jsou používané 14 měsíců a nejedná se o výrobní vadu, z toho důvodu není možné tyto vyměnit za jiné, ani uznat reklamaci.
Pokud jde o nosníky, tyto zákaznici dáváme v rámci našeho zákaznického servisu vždy zdarma. Doba, po kterou nosníky zákazníkům vydrží, záleží na tom, jak často se brýle používají a jak je s nimi zacházeno.
Hezký den
Skutečnost, že je věc poškozená používáním (poškrábání), nemá význam, pokud se reklamace týkala vady, se kterou takové poškození nesouvisí. Jak jsme již uvedli, jestliže spotřebitelka s důvodem zamítnutí reklamace nesouhlasí, může jej rozporovat znaleckým posudkem. Vzhledem k vyjádření společnosti stížnost uzavíráme.