Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem u společnosti přepravu balíku do zahraničí, tu jsem zaplatila 6.2.2022 kartou a následně 7.2.2022 službu zrušila. Obdržela jsem ještě týž den potvrzení o stornu objednávky, ale platbu jsem vrácenou nedostala. Po dotazu, kdy dostanu platbu zpět mi bylo 8.2.2022 oznámeno, že nejpozději do 14 dní. Telefonovala jsem do společnosti 17.2.2022, kde mi bylo sděleno, že neví, že nefunguje systém, ale že platbu zaurgují v účtárně. Na další dotazy již nereagují. Dnes je to 15tý den a peníze stále nemám na účtě. Poslala jsem tedy další urgenci, ale bezvýsledně. Jednání společnosti je velice neseriózní.
přeprava zásilky do zahraničí
Vrácení zaplacené částky za stornovanou službu
|
Tweet |
V případě, že dojde ke odstoupení od smlouvy, má společnost povinnost vrátit do 14 dnů všechny peníze, které spotřebitel za danou službu zaplatil.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den,
velmi nás mrzí situace, která nastala. Tímto bychom se chtěli omluvit zákazníci za vzniklé nepříjemnosti.
Celý případ ohledně vrácení platby jsme prověřili s naším účetním oddělením a zjistili jsme, že platba byla vrácena dne 21.2.2022 prostřednictvím zrychleného bankovního převodu GoPay, tudíž by měla být tentýž den na bankovním účtu zákazníka. Žádost o storno objednávky jsme od zákaznice obdrželi dne 07.02.2022. Dle našich obchodních podmínek máme na vrácení plateb 14 dnů, přičemž platbu jsme 14. den odeslali.
Platby vracíme zpravidla do týdne, vzhledem k velkému počtu objednávek to však někdy není v našich silách. Chápeme, že se v tomto případě jedná o hraniční termín. Proto jsme se po obdržení stížnosti pokoušeli zákaznici telefonicky kontaktovat s omluvou a nabídkou kompenzace, která zahrnovala 100 % slevu na další objednanou službu prostřednictvím stejného dopravce, bohužel však neúspěšně.
Jsme rádi, že jsme byli na danou záležitost upozorněni a věříme, že se podobná situace nebude opakovat, aby byl každý z našich zákazníků 100% spokojen.
S přátelským pozdravem,
tým Balíkdozahraničí.cz
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Díky intervenci dTestu společnost zareagovala a peníze vrátila.