Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#55905Zamítnuta reklamace: “vada se neprojevila” při kontrole.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.02.2022, před 3 lety

Adam Vilimovsky

Znění stížnosti

Před 8 měsíci jsem koupil na Alze (centrála Holešovice) notebook. Hned po 2 měsících jsem jej reklamoval s chybou mechanického “cvakání” pod klávesnici (při vyšším výkonu). Počítač byl opraven za 3 týdny. Další 2 týdny po vyřízené reklamaci se chyba opět objevila. Bohužel jsem neměl čas notebook v té době reklamovat tak jsem čekal do minulého měsíce (7 měsíců po koupi). Dal jsem notebook do opravy se stejnou stížnosti. Bohužel tentokrát mi po 3 týdnech přišel e-mail ze vada nebyla zjištěna a tedy je reklamace zamítnuta. 2 měsíce z 8 co notebook mám byl v reklamaci a jelikož jej potřebuji na každodenní práci tak nemám moc čas reklamovat další měsíc. Je něco co s tím mohu udělat? Děkuji.


Produkt

Notebook ASUS TUF Dash F15


Požadované řešení

Nejlépe bych rád aby Alza tento kus vyměnila, jelikož přestávám mít k tomuto kusů důvěru nebo vrátila peníze abych si mohl pořídit jiný.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2022 11:40, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.2.2022 11:19, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení této situace. Pro další ověření, Vás požádám o zaslání čísla objednávky, nebo předešlé reklamace. Pokud se závada neprojeví při reklamaci u autorizovaného servisu, dojde bohužel k zamítnutí a produkt je spotřebiteli navrácen zpět bez opravy. Zákazník má poté nárok na zadání nové reklamace s podrobnějším popisem závady, například s přiložením videozáznamů nebo fotodokumentace, kde je závada viditelná.
Na každou reklamaci se vztahuje zákonná lhůta pro vyřízení, ovšem vždy děláme maximum aby vyřízení proběhlo v co možná nejkratší době.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 10:49, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2022 14:04, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.