Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Před 8 měsíci jsem koupil na Alze (centrála Holešovice) notebook. Hned po 2 měsících jsem jej reklamoval s chybou mechanického “cvakání” pod klávesnici (při vyšším výkonu). Počítač byl opraven za 3 týdny. Další 2 týdny po vyřízené reklamaci se chyba opět objevila. Bohužel jsem neměl čas notebook v té době reklamovat tak jsem čekal do minulého měsíce (7 měsíců po koupi). Dal jsem notebook do opravy se stejnou stížnosti. Bohužel tentokrát mi po 3 týdnech přišel e-mail ze vada nebyla zjištěna a tedy je reklamace zamítnuta. 2 měsíce z 8 co notebook mám byl v reklamaci a jelikož jej potřebuji na každodenní práci tak nemám moc čas reklamovat další měsíc. Je něco co s tím mohu udělat? Děkuji.
Notebook ASUS TUF Dash F15
Nejlépe bych rád aby Alza tento kus vyměnila, jelikož přestávám mít k tomuto kusů důvěru nebo vrátila peníze abych si mohl pořídit jiný.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení této situace. Pro další ověření, Vás požádám o zaslání čísla objednávky, nebo předešlé reklamace. Pokud se závada neprojeví při reklamaci u autorizovaného servisu, dojde bohužel k zamítnutí a produkt je spotřebiteli navrácen zpět bez opravy. Zákazník má poté nárok na zadání nové reklamace s podrobnějším popisem závady, například s přiložením videozáznamů nebo fotodokumentace, kde je závada viditelná.
Na každou reklamaci se vztahuje zákonná lhůta pro vyřízení, ovšem vždy děláme maximum aby vyřízení proběhlo v co možná nejkratší době.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.