Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, pracovnice CK Blue STYLE pobočka Plzeň pí.T. svévolně překlopila nezávaznou rezervaci do podoby závazné smlouvy o zájezdu a uzavřela na základě nezávazné rezervace po telefonu z 14.9.z 21 hod, dne 15.2.2022 smlouvu o zájezdu č 01986222 bez poskytnutí písemně i ústně přislíbené slevy -10% z celkové ceny zájezdu a tuto ona i manažerka CK BS PLzeň PLaza paní O. odmítají anulovat-zrušit bez sankcí, ač to jejich pracovnice L. 16.2.22 písemně přislíbila. Do smlouvy pí T. svévolně nahrála voucher Travel Save+ paní B. a tím smlouvu bez slevy -10% aktivovala, ač smlouvu měl potvrdit do 15.2.22 18ti hodin pan Dvořák a paní M., kteří jsou plátci 90% hodnoty a finální účastníci zájezdu. během 15-16.2 jsem já D. opakovaně telefonicky i písemně kontaktoval pracovníky CK BS pob.Plzeň Plaza paní L. i T. s požadavkem na zrušení neoprávněně uzavřené smlouvy bez naší autorizace a bez přislíbené slevy, avšak marně. Naopak byla paní B. telefonicky kontaktována pracovnicemi CK BS s tím, že se jí to již netýká a následně naopak s nátlakem, že pokus smlouvu stornuje, bude ji to stát storno polatky, klidně i 7.000,- Kč!! Proto Vás oslovuji s žádostí o m pomoc. Děkuji a zdravím. Jiří D. Kontakty: support@bluestyle.zendesk.com, c.service@blue-style.cz, plzen.plaza@blue-style.cz.
smlouva č. 01986222
Požadovaným řešením je vrácení celé, chybou pracovníků CK, převedené částky 4 180,- Kč zpět na poukaz Travel Safe+. paní Birkášové,
okamžité zrušení smlouvy č. 01986222,
a uzavření této záležitosti bez jakýkoli dalších nároků ze strany CK BLUE STYLE vůči kterékoli zainteresované straně
a to písemným potvrzením této skutečnosti.
Zainteresované strany: paní Zdeňka Birkášová - majitelka voucheru Travel Save +, Jiří Dvořák a Kamila Malá- plátci a účastníci zájezdu, iniciátoři nezávazné rezervace
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit za služby (a zboží), které si prokazatelně objednal. Důkazní břemeno přitom leží na podnikateli, který musí prokázat, že došlo k uzavření objednávky. Jestliže si spotřebitel nic neobjednal, není povinen nic platit – pokud byly strženy peníze z voucheru, musí je společnost vrátit, neboť by se jinak mohlo jednat o formu bezdůvodného obohacení (§ 2991 občanského zákoníku).
Dále platí, že podle § 430 občanského zákoníku podnikatele zavazuje jednání jeho zaměstnanců (mimo zjevný exces). Jestliže tedy zaměstnanec něco slíbil, je tím podnikatel vázán. To se vztahuje jak (i.) na slevu 10 %, kde může být problém s dokazováním, že slib proběhl, tak (ii.) ke slíbení storna zájezdu, kde by již (díky písemné formě) s dokazováním problém být neměl.
Co se týká zmíněného „vyhrožování“, nemůžeme z jednostranného popisu stížnosti posoudit, zda šlo o nekalou praktiku, či prosté upozornění na smluvní pokutu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.