Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
20.11.2021 jsem si na prodejně Sconto Hradec Králové zaplatila 2 komody v bílé barvě. Doma jsem zjistila, že jedna z nich je bílá a druhá v barvě mint. Okamžitě jsem volala na prodejnu, kde nejprve museli zjistit, že se chyba stala na jejich straně. Když se toto potvrdilo, odkázala mě slečna na reklamační portál s tím, že na vytřízení reklamace je 30 dní, ale samozřejmě to může být dřív.
Krátce před vypršením lhůty mi bylo sděleno, že komoda přijde 2. týden v roce 2022 a to mezi 7.-13.2.2022, ale samozřejmě to může být dřív.
Od té doby se mnou na reklamačním portále nikdo nekomunikuje, na moje dotazy nereaguje.
Proto jsem volala na zákaznický servis, kde mi 7.2.2022 řekli, že komoda v týdnu do 7.-13.2. přijde teprve k nim a poté se mi ozvou. Nikdo se neozval. Volala jsem 14.2. a dozvěděla jsem se, že tam mají napsáno, že komoda přijde až v týdnu 14.-20.2. Opět žádná zpráva ze Sconto. 21.2.2022 jsem volala znovu a dozvěděla jsem, že každý týden komunikují s výrobce, ale že neví, kdy komoda přijde, protože s nimi výrobce nekomunikuje. Takže nemám vůbec představu, za komoda vůbec někdy bude dostupná. Jediné, co vím a k čemu jsem víceméně nucena pracovníky zákaznické linky je, že můžu od smlouvy odstoupit a budou mi vráceny peníze, toto by byl návrh pro mě přijatelný v zákonné 30-ti denní lhůtě.
Komoda Genevie barva bílá, 3 zásuvky, 81 x 92,4 x 39,6
buď dodání komody ve správné barvě na adresu bydliště a kompenzace za čekání, neinformování, mé volání a skladování nevhodné komody a to ve formě slevy (v žádném případě voucher)
nebo výměna zboží za dvě obdobné bílé komody na adresu bydliště a to bez doplatku jako kompenzaci viz výše
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
se zákaznicí problém řešíme. Bohužel se jedná o výrobce z Dánska, na kterého dopadla covid omezení ve formě nutnosti vyhlášení insolvence, komunikace tedy byla velice obtížná a dále již prakticky minimální. Byť nám původně byla výměna zboží přislíbena i potvrzena, v návaznosti na vývoj situace u výrobce k realizaci již nedošlo. Zákaznice si vybrala jiné zboží, namísto původního; věc je ještě v řešení, jak jsem již uváděl.
Omlouvám se za způsobené komplikace.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, vše je vyřízeno, zboží bylo vyměněno za podobné. Děkuji Cellarová
Dobrý den,
zákaznice se již vyjádřila, prosím tedy dTest o uzavření případu.
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.