Společnost


STAVREKO group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55925Nedokončená rekonstrukci bytového jadra a rozvodov elektriny v byte 3+1

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 14 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.02.2022, před 3 lety

markéta lachytová

Znění stížnosti

S uvedenou spoločnosťou som ako objednatel uzatvorila zmluvu o diele (jednalo sa o rekonštruciu bytového jadra/kupelne a nové rozvody elektriky v byte 3+1 v Rakovníku). Zmluvu sme podpísali 3.2; 4.2. boli v byte, potom prisli ešte 7.2 (demontovali jadro) a odvtedy je stav v byte nezmenený. Je pravda, že tam bol problém aj s minulým vytopením od susedov nad nami (na strope stala voda, ktorá sa po demontáži stropu vyliala a vytopila aj byt pod nami- riešim aj cez poisťovňu ČSOB). A ked sa to stalo, tak odporúčanie remeselníkov bolo špeciálne vydezinfikovat steny (bola tam plieseň) a vysusiť (na to si vyžiadali peniaze nad rámec zmluvy- fakturu však ani po opakovaných urgenciách nedali, aj ked som ju kvoli ČSOB opakovane žiadala). Podlaha mala podla nich schnut, napriek tomu to od 7.2 nechali zavalené odpadom z jadra (ešte žiaden odpad z bytu nebol vynesený). Odvtedy tam nic neurobili, vraj si niečo merali, ale nikdy sme sa tam už nestretli, aj ked opakovane tvrdili, že už "zajtra" naplno začínaju a vyžiadali si s touto informáciou ďalšie peniaze. Aj ked sme sa na zaklade tel. hovoru viackrát dohodli, že tam budeme apodrobne sa dohodneme, neprišli. Je fakt, že oni tam mohli byť aj bez nas, pretože sme im nechali kluce, ale stale to tam od toho 7.2 vyzera rovnako. Zámok sme už vymenili a upozornili ich, že kedykolvek tam po dohode možu prísť, ale musia nam vopred oznamit, kedy chcu prisť (žiadna reakcia od nich). Zmluva o diele je platná do 28.2, ale vzhladom na tento prístup už si nemyslíme (ja s manželom), že je možné to stihnut. Takže pre nas je prijatelné najjednoduchšie riešenie - vratenie penazí aby sme si mohli zaplatit remeselníkov, ktorí reálne majú zaujem robiť a mohli sme sa presťahovať, pretože tak máme ďalšie náklady (podnajom - 14 000 (+ energie)/mesiac a teraz už je to len vdaka nim, pretože, keby to robili ako mali, už to mohlo byt hotové a my presťahovaní).Doteraz sme im zaplatili 177 000 CZK (všetko je platené cez prevody v banke, 1.záloha kola v hotovosti- mam o tom príjmový pokladničný lístok). Je pravda, že nejaké tehly, lepidlo, náradie v byte nechali, niečo urobili- odhadom je to všetko za asi 20 000. Takže cca 157 000 od nás vytiahli za nič.. Takže neviem, aké riešenie je právne najjednoduchšie aby sme dostali peniaze spat, lebo my už im vobec neverime - spatne si myslime, že to bol od zaciatku planovaný podvod z ich strany. Nielkokrát sme ich s manželom kontaktovali (sú 2, ktorí mali rekonštrukciu robiť- meno 2 som si nezapamätala)- reagujú s 1-2 dňovým oneskorením a ich slová nemajú žiadnu výpovednú hodnotu- sú to tzv. "rozprávky", pretože ešte sa nič z toho nenaplnilo.


Požadované řešení

vrátenie peňazí- čo najvyššej sumy zo 157 000


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2022 18:07, před 3 lety

K nesplněnému termínu provedení díla:
Zhotovitel má povinnost dílo provést kompletně a v souladu se smlouvou. Dílo je provedeno tehdy, může-li naplno sloužit svému účelu. Pokud není dílo provedeno ve sjednaném termínu, ocitá se zhotovitel (tj. podnikatel) v prodlení. Pokud doba provedení díla nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat provedení díla ihned. Zhotovitel je poté povinen provést dílo bez zbytečného odkladu. Jestliže zhotovitel dílo neprovede, upozorní ho spotřebitel, že neprovedl dílo včas a poskytne mu přiměřenou lhůtu k jeho dodatečnému provedení (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani v dodatečné lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

V souladu s § 2004 odst. 2 občanského zákoníku je možné odstoupit od celé smlouvy o dílo (tedy i od dosud provedené části díla), neboť nemá-li částečné plnění samo o sobě pro spotřebitele význam, je možné odstoupit od celé smlouvy o dílo (a tedy požadovat veškeré uhrazené platby). Zda má doposud provedená část díla pro spotřebitele nějaký význam (myšleno hospodářský význam), je na posouzení odborníka v daném oboru. Ze stížnosti vyplývá, že pravděpodobně provedená část díla význam má a zjednodušeně řečeno: "nový zhotovitel začne tam, kde starý skončil." Úklid nástrojů, popř. jiných věcí souvisejících s prováděním díla je povinen zajistit současný/původní zhotovitel, a to na svoje náklady. Neučiní-li tak, může tento úklid zajistit spotřebitel a požadovat jeho proplacení.

Pokud jsou splněny zákonné podmínky pro odstoupení od smlouvy z důvodu prodlení, doporučujeme spotřebiteli kontaktovat s oznámením o odstoupením od smlouvy neprodleně společnost. Společnost má v případě platného odstoupení od smlouvy povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky a na své náklady a odpovědnost odstranit dosud "rozdělaného" díla. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

K nedodané faktuře:
Podle § 16 zákona o ochraně spotřebitele musí podnikatel (a tedy i zhotovitel, pokud je objednatel v pozici spotřebitele, čemuž v tomto případě vše nasvědčuje) vystavit na žádost spotřebitele doklad o zakoupení služby. Pokud tak zhotovitel neučinil, jde o přestupek podle zákona o ochraně spotřebitele a toto jednání lze ohlásit České obchodní inspekci.

K dalšímu řešení:
Celý spor je rovněž možné řešit mimosoudní cestou skrze ADR při České obchodní inspekci, nebo soudní cestou skrze obecné civilní soudy. Rovněž je možné zvážit - s přihlédnutím ke všem okolnostem - podání trestního oznámení s podezřením na trestný čin podvodu, resp. zpronevěry.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2022 12:58, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.