Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55937Neadekvátní chování průvodčího

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 hodiny 21 minut

Detail stížnosti

Publikováno
22.02.2022, před 3 lety

Vojtěch Dehner

Znění stížnosti

Dobrý den, bohužel rád bych podal stížnost na průvodčího ze dne 22.2.2022 v 5:50, který sloužil na vlaku ic 514 Opavan ze stanice Opava východ - Ostrava svinov, který neprávem požadoval kartu isic. Jsem studentem střední školy, který využívá kartu ODIS, na které je nahrán status studenta. Po snaze průvodčímu vysvětlit, že kartu ISIC nepotřebují, jelikož jsem na pobočce ODIS předložil platné potvrzeni o studiu a vlastním dlouhodobou jízdenku se zónami Opava - Ostrava ( Zóny - 30 31 32 78 2 ). Na vlak jsou potřeba zóny 30 a 2.

Průvodčí následně velmi nemile nás důrazně upozornil, že zavolá revizora, budeme platit a začal se chovat arogantně. Řekl že nás protentokrát pusti, ačkoliv jsme měli platnou dlouhodobou jízdenku. Následně po nás již neprofesionálním chováním, kde na nás zvýšil hlas jestli rozumíme, načež jsme byli nuceni souhlasit, i když jsme měli vše v pořádku.

Průvodčí měl podezření (i když mylné) a i tak nechal cestující jet vlakem.

Následně jsem se šel zeptat na informace Českých drah, kde mi dali za pravdu.

Zanechalo to ve mě strach, že velmi nepříjemného průvodči, který nezná základní jízdenky znovu potkám a začne se chovat ke mně, jako ke černemu pasažérovi.


Produkt

Vlak Opavan IC 514 ze stanice Opava východ - Ostrava svinov, který začíná v Opava východ v 5:50, podporuje kartu ODIS, ve které byl nahrán status studenta, prokázány dříve položeným potvrzením o studiu.


Požadované řešení

Prosím o poučení dotyčné osoby Pána průvodčího (vlakvedouci byla paní ), aby již nadále neuváděl cestující v omyl mít povinnost vlastnit průkaz isic / žákovský průkaz, když má platnou odis kartu se statusem studenta a pro daný spoj platné zóny.

Jelikož daným spojem jezdím dvakrát do týdne, mam strach, že bude stejný pruvodčí s arogantním chování a nezdvořilým chování vůči mladistvým.

Žádám o prošetření a následnou odpověď, děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2022 10:41, před 3 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.