Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, bohužel rád bych podal stížnost na průvodčího ze dne 22.2.2022 v 5:50, který sloužil na vlaku ic 514 Opavan ze stanice Opava východ - Ostrava svinov, který neprávem požadoval kartu isic. Jsem studentem střední školy, který využívá kartu ODIS, na které je nahrán status studenta. Po snaze průvodčímu vysvětlit, že kartu ISIC nepotřebují, jelikož jsem na pobočce ODIS předložil platné potvrzeni o studiu a vlastním dlouhodobou jízdenku se zónami Opava - Ostrava ( Zóny - 30 31 32 78 2 ). Na vlak jsou potřeba zóny 30 a 2.
Průvodčí následně velmi nemile nás důrazně upozornil, že zavolá revizora, budeme platit a začal se chovat arogantně. Řekl že nás protentokrát pusti, ačkoliv jsme měli platnou dlouhodobou jízdenku. Následně po nás již neprofesionálním chováním, kde na nás zvýšil hlas jestli rozumíme, načež jsme byli nuceni souhlasit, i když jsme měli vše v pořádku.
Průvodčí měl podezření (i když mylné) a i tak nechal cestující jet vlakem.
Následně jsem se šel zeptat na informace Českých drah, kde mi dali za pravdu.
Zanechalo to ve mě strach, že velmi nepříjemného průvodči, který nezná základní jízdenky znovu potkám a začne se chovat ke mně, jako ke černemu pasažérovi.
Vlak Opavan IC 514 ze stanice Opava východ - Ostrava svinov, který začíná v Opava východ v 5:50, podporuje kartu ODIS, ve které byl nahrán status studenta, prokázány dříve položeným potvrzením o studiu.
Prosím o poučení dotyčné osoby Pána průvodčího (vlakvedouci byla paní ), aby již nadále neuváděl cestující v omyl mít povinnost vlastnit průkaz isic / žákovský průkaz, když má platnou odis kartu se statusem studenta a pro daný spoj platné zóny.
Jelikož daným spojem jezdím dvakrát do týdne, mam strach, že bude stejný pruvodčí s arogantním chování a nezdvořilým chování vůči mladistvým.
Žádám o prošetření a následnou odpověď, děkuji
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.