Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
v so 19.2.jsem na webu lapert spol. Lunzo s.r.o. objednala stolni hodiny, nebot byla moznost pouze platbou prevodem predem zaplatila jsem a zvolila jedinou moznost doruceni ceskou postu. z emailu lapert jsem dostala potvreni o prijefi obnednavky i potvrzeni prijeti platby.
dodatecne jsem zjistila ze hodiny jsou z pryskyrice a precetla jsem spatne recenze ..hned v ne rano jsem objednavku zusila.opet nsem dostala e.ail ze pozadavek byl prijat.v po rano 21.2.jsem dostala email ze zbozi bude expedovano.obratem jsem znovu odpovidala na email lapeft ,email lunzo i kontaktni formular ze jsem objednavku rusila a zadam vraceni platby.od te doby obchod nereaguje.na google sem nasla jediny tel.kontakt ktery je falesny.
objednavka c 3110029695,stolni hodiny G 2071 ,kod 233532
zruseni 9bjednavky vraceni penez 1749 kc zaplaceno 19.2.2022 prevodem.
|
Tweet |
Společnost LUNZO s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, jasně a srozumitelně upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Společnost LUNZO s.r.o. je proto podle našeho názoru, bez ohledu na ustanovení jejích obchodních podmínek, v tomto vztahu prodávajícím. Právě vůči němu je proto třeba směřovat níže popsané nároky
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lapert.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím. Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru. V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:
Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy. V tuto chvíli objednávku není možné stornovat.
Pokud má zákaznice zájem o vrácení zboží, stačí nás kontaktovat ve chvíli, kdy jí bude zboží doručeno a sdělíme jí instrukce a adresu pro vrácení.
Leona Veselá, Lunzo s.r.o.
Dobrý den,
děkuji za vyjádření své odstoupení jsem dnes zaslala emailem a současně zasílám doporučenou poštou.
Očekávám vrácení peněz.
V případě dalších informací, budu informovat.
Monika Kováříková
Dobrý den, jak jsem již uvedla, společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lapert.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím. Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru. V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace: Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy. V tuto chvíli objednávku není možné stornovat. Pokud má zákaznice zájem o vrácení peněz, stačí nás kontaktovat ve chvíli, kdy jí bude zboží doručeno a sdělíme jí instrukce a adresu pro vrácení. Leona Veselá, Lunzo s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, děkuji za pomoc s řešení, současně jsem se obrátila i na čoi, napsala s právníkem výzvy oběma jednatelům a dnes jsem konečně dostala své peníze zpět.