Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55946Nestandardní postup při kontrole jízdenky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 hodiny 3 minuty

Detail stížnosti

Publikováno
22.02.2022, před 3 lety

Bohdan Kopčák

Znění stížnosti

Dne 21.2.2022 můj neplnoletý syn, Filip Kopčák, využil k cestě ze školy v Hostivici do místa bydliště v Jenči vlak ČD na trase Hostivice - Jeneč. Do vlaku nastoupil s tím, že má platnou jízdenku, kterou si zakoupil již dříve. Tuto jízdenku syn uchovával v pouzdře u svého mobilního telefonu. Při kontrole jízdenek ve vlaku se touto jízdenkou (v hodnotě asi 15 Kč) průvodčímu prokázal a ze strany vašeho zaměstnance zaznělo, že jízdenka je neplatná (údajně poškozená nebo ne zcela dobře čitelná). Toto nerozporuji, syn přiznal, že jízdenka mohla být "trošku" ošoupaná. Váš zaměstnanec ale tuto jízdenku mému synovi odebral, nevrátil a dle slov mého syna - vyhodil. Následně byl syn vyzván k prokázání totožnosti a byla mu vypsána a vystavena pokuta ve výši 1004 Kč. Tuto jsem včera na pokladně ČD na hl. nádraží uhradil -- přesně jsem platil 404 Kč. Odhlédnu-li od zcela nepochopitelného jednání vašeho pracovníka, bez špetky empatie nebo velkorysosti (úsek v délce asi 4 km, cesta na pár minut, jízdné 4 Kč...), jednoznačně a důrazně rozporuji a nač si stěžuji je to, že mi bylo nepochopitelným, zkratkovitým a protiprávným jednáním vašeho zaměstnance znemožněno prozkoumat stav údajně poškozené jízdenky. Ta byla majetkem mého syna, byla mu odňata a zničena -- a tento postup mi znemožňuje věc podrobněji posoudit.
Jako zákonný zástupce pokutovaného cestujícího, požaduji proto od vás vysvětlení, písemnou omluvu, důrazné napomenutí vašeho pracovníka, že jednal v rozporu s dobrými mravy nebo i zákonem (jízdenku synovi odňal a nevrátil), a jako gesto dobré vůle také vrácení pokuty ve výši 400 Kč. S úhradou jízdného ve výši 4 Kč souhlasím.

Mgr. Bohdan Kopčák


Produkt

kontrola ve vlaku č. 19758 Hostivice-Jeneč dne 21.2.2022


Požadované řešení

Požaduji: a)vysvětlení, b) písemnou omluvu, c) důrazné napomenutí vašeho pracovníka, že jednal v rozporu s dobrými mravy nebo i zákonem (jízdenku synovi odňal a nevrátil, tedy de facto ukradl...), d) jako gesto dobré vůle požaduji vrácení pokuty ve výši 400 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2022 13:28, před 3 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.