Společnost


eYello CZ, k.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#55950Způsob stanovení spotřeby plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 10 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
22.02.2022, před 3 lety

Danuše Rezlová

Znění stížnosti

Vážení,
právě jsem dostala nové zálohy na plyn. Chtěla jsem před zasláním plateb zjistit, jak došli k výpočtu plateb, respektivě spotřeby. Splolečnost mně oznámila, že Gasnet sro, který pro ně pracuje jim poslal moji spotřebu metodou odhadu. Pochopitelně, odhad byl navýšen ve srovnání s minulým vyúčtováním. Napsala jsem řediteli Yello Energy, že nepovažuji takto vypočtenou spotřebu za směrodatnou. Odpevěď od zaměstnanců firmy byla, že to prostě Gasnet tak dělá, a že s tím nehodlají nic dělat! Jelikož nová smlouva byla podepsána 8/12/21, nemohu přejít k jinému dodavateli. Ale tak jako tak, nepovažuji fér platit za komoditu na základě nějakého odhadu, který neodpovídá alktuální spotřebě, viz Energetický Zákon para 11, odst. 6.
Žádám vás tedy, abyste interpelovali Yello Energy aby změnili uzus stanovení spotřeby jak jim nařizuje zákon!
S pozdravem,
Ing. Danuše Rezlová

Vážany nad Litavou 220


Produkt

Zákaznické číslo 2100021861


Požadované řešení

Stanovení spotřeby plynu aktuálním odečtem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 12:17, před 3 lety

Určení spotřeby odhadem je možné např. v případech změny dodavatele energií. Protože dle popisu spotřebitele k této situaci došlo, nemusí se nutně jednat o porušení zákona (i s ohledem na to, že koncem roku 2021 se dodavatelé energií měnili hromadně a nebylo tak v silách společností kontrolovat všechny měřiče u všech spotřebitelů).

Odhadem (nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby) je však možné stanovit zálohové platby (dle zmíněného § 11 odst. 6 energetického zákona) - v takovém případě by se nejednalo o porušení právních předpisů, neboť prakticky neexistuje jiná možnost, jak zálohové platby určit.

Jestliže spotřebitel není s vyúčtováním spokojen, neboť neodpovídá realitě, doporučujeme spotřebiteli vyúčtování energií reklamovat přímo u dodavatele. Pokud by reklamaci vyúčtování zamítl, může se spotřebitel s touto zamítnutou reklamací obrátit na Energetický regulační úřad a jeho mimosoudní řešení sporů (více informací zde: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.5.2022 17:12, před 3 lety

Dobrý den,

děkujeme paní Rezlové i dTestu za upozornění na okolnosti týkající se konkrétního vyúčtování. Nastalou situaci jsme náležitě prověřili a se zákaznicí jsme se telefonicky spojili. Pokud je zjištěna odchylka ve fakturované spotřebě, mají naši zákazníci samozřejmě nárok na reklamaci vyúčtování. Z další komunikace vyplynulo, že spotřeba byla v pořádku a reálně naměřená, nejednalo se tedy o odhad. Na výši zálohy na plyn jsme se se zákaznicí telefonicky dohodli.

Všichni naši zákazníci mají možnost zadat během fakturovaného období 11 samoodečtů, a to přes portál Moje Yello nebo na webové stránce www.yello.cz/cs/samoodecet. Doporučujeme tuto možnost využít. Omlouváme se za jakékoliv komplikace a věříme, že je celá věc nyní kladně vyřízena.

S pozdravem,

tým Yello

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2022 15:20, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2022 13:22, před 2 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.