Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Vážení,
právě jsem dostala nové zálohy na plyn. Chtěla jsem před zasláním plateb zjistit, jak došli k výpočtu plateb, respektivě spotřeby. Splolečnost mně oznámila, že Gasnet sro, který pro ně pracuje jim poslal moji spotřebu metodou odhadu. Pochopitelně, odhad byl navýšen ve srovnání s minulým vyúčtováním. Napsala jsem řediteli Yello Energy, že nepovažuji takto vypočtenou spotřebu za směrodatnou. Odpevěď od zaměstnanců firmy byla, že to prostě Gasnet tak dělá, a že s tím nehodlají nic dělat! Jelikož nová smlouva byla podepsána 8/12/21, nemohu přejít k jinému dodavateli. Ale tak jako tak, nepovažuji fér platit za komoditu na základě nějakého odhadu, který neodpovídá alktuální spotřebě, viz Energetický Zákon para 11, odst. 6.
Žádám vás tedy, abyste interpelovali Yello Energy aby změnili uzus stanovení spotřeby jak jim nařizuje zákon!
S pozdravem,
Ing. Danuše Rezlová
Vážany nad Litavou 220
Zákaznické číslo 2100021861
Stanovení spotřeby plynu aktuálním odečtem
|
Tweet |
Určení spotřeby odhadem je možné např. v případech změny dodavatele energií. Protože dle popisu spotřebitele k této situaci došlo, nemusí se nutně jednat o porušení zákona (i s ohledem na to, že koncem roku 2021 se dodavatelé energií měnili hromadně a nebylo tak v silách společností kontrolovat všechny měřiče u všech spotřebitelů).
Odhadem (nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby) je však možné stanovit zálohové platby (dle zmíněného § 11 odst. 6 energetického zákona) - v takovém případě by se nejednalo o porušení právních předpisů, neboť prakticky neexistuje jiná možnost, jak zálohové platby určit.
Jestliže spotřebitel není s vyúčtováním spokojen, neboť neodpovídá realitě, doporučujeme spotřebiteli vyúčtování energií reklamovat přímo u dodavatele. Pokud by reklamaci vyúčtování zamítl, může se spotřebitel s touto zamítnutou reklamací obrátit na Energetický regulační úřad a jeho mimosoudní řešení sporů (více informací zde: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu).
Dobrý den,
děkujeme paní Rezlové i dTestu za upozornění na okolnosti týkající se konkrétního vyúčtování. Nastalou situaci jsme náležitě prověřili a se zákaznicí jsme se telefonicky spojili. Pokud je zjištěna odchylka ve fakturované spotřebě, mají naši zákazníci samozřejmě nárok na reklamaci vyúčtování. Z další komunikace vyplynulo, že spotřeba byla v pořádku a reálně naměřená, nejednalo se tedy o odhad. Na výši zálohy na plyn jsme se se zákaznicí telefonicky dohodli.
Všichni naši zákazníci mají možnost zadat během fakturovaného období 11 samoodečtů, a to přes portál Moje Yello nebo na webové stránce www.yello.cz/cs/samoodecet. Doporučujeme tuto možnost využít. Omlouváme se za jakékoliv komplikace a věříme, že je celá věc nyní kladně vyřízena.
S pozdravem,
tým Yello
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.