Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Otec v roce 2017 z neopatrnosti uzavřel smlouvu s novým dodavatelem plynu distanční formou (tehdy STABIL ENERGY). Po fúzi dodavatele na spol. Zelená elektřina, s.r.o. v roce 2019 přestalo chodit vyúčtování za plyn. Loni při kolapsu energetického trhu začal dodavatel zvedat zálohy, nejdřív v přijatelných mezích, ale následně s okamžitou platností skokově o více než 300 %. K tomu přišla další fúze dodavatele, tentokráte na ELGAS Energy.
Námi odeslaná písemná výpověď 8.1.2022, byla společnosti ELGAS doručena 12.1.2022.
17.1. si telefonicky ověřovali, zda je výpověď platná. Výpověď jsem jako zplnomocněná osoba telefonicky potvrdila. Žádali o strpení, že toho mají hodně.
Po třech dnech jsem volala s žádostí, že bych potřebovala znát termín ukončení smlouvy, abych si mohla k danému datu sjednat rodičům nového dodavatele. Bohužel opět sliby a oddalování, že toho mají moc.
Uběhl další měsíc a nic. Mobil už mi nezvedají, nereagují ani na urgence přes webový portál, zákaznická linka má namluvený automat.
dodavatel plynu
Ukončení smlouvy v co nejkratším termínu, vč. vyúčtování plynu za roky 2019, 2020, 2021 a k datu ukončení smlouvy v roce 2022.
|
Tweet |
K nedodání vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
K výpovědi smlouvy:
Výpověď je jednostranný právní úkon - spotřebitel tak nepotřebuje vyjádření společnosti (přestože je vhodné ověřit, zda výpověď byla doručena řádně, což však spotřebitel učinil). Samotné ukončení smlouvy se poté řídí smluvními podmínkami - zejména jde o výpovědní dobu, která může běžet ode dne doručení, ale také od jiného data (např. 1. následujícího měsíce). Ve smlouvě by poté měla být také upravena délka výpovědní doby.
Komunikovat se společností je vhodné zejména písemnou formou, přestože se nejedná o nejrychlejší řešení - spotřebitel má v případě sporu písemné důkazy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.