Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 25.12.2021 jsem objednala na webu okay.cz 1 ks Rošt Masiv -
90x200 cm, katalogové číslo 280-0497/004 s doručením na adresu. Uhradila jsem platební kartou tentýž den. Ve stejný den jsem obdržela emailem potvrzení objednávky. Při objednání bylo zboží skladem, což je vidět i
v potvrzení objednávky. Bohužel ani po několika urgencích nebylo zboží dodáno, dnes je 22.2.2022.
Rošt Masiv - 90x200 cm
Dodání zboží na adresu uvedenou v objednávce.
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má spotřebitel povinnost uhradit kupní cenu zboží (případně zálohu), není-li domluveno jinak. V návaznosti na to má prodávající povinnost objednané zboží dodat. Obecně platí, že tak musí učinit ve 30denní lhůtě, není-li domluveno jinak. V uvedeném případě bylo domluveno dodání do 15 dnů. Vzhledem k tomu, že zboží nebylo dodáno ve lhůtě, kterou si sám prodávající stanovil, ocitá se v prodlení. Spotřebitel prodávajícího následně upozorní a poskytne mu přiměřenou lhůtu na dodání zboží. Tuto lhůtu je možné poskytnout i mlčky.
Jestliže prodávající nedodá zboží ani v dodatečné lhůtě, kterou mu spotřebitel poskytl, vzniká spotřebiteli v souladu s § 1978 občanského zákoníku nárok na odstoupení od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od začátku a strany jsou tak povinny uvést věci do původního stavu (před smlouvou). Vzhledem k tomu, že zde spotřebitelka nic neobdržela, nemá co vrátit a zároveň by měla nárok na vrácení finančních prostředků, které poskytla prodávajícímu.
Nereaguje-li prodávající na telefonáty, ani e-mailovou komunikaci je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
omlouváme se za prodlení v termínu dodání způsobené karanténou našeho lokálního přepravce. Po kontaktu se spotřebitelem dojde na základě jeho požadavku ke stornu objednávky a vrácení částky v plné výši.
Děkujeme za pochopení a spolupráci.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.
Dobrý den,
děkuji za Vaši pomoc. Uvedený důvod zpoždění ze strany Okay o dva měsíce nepovažuji za důvěryhodný (karanténa netrvá 2 měsíce), již první týden v lednu jsem byla ze strany okay informována, že je zboží připravené na skladě. Nicméně, po podání na vasestiznosti.cz se okay telefonicky ozvalo a nabidlo mi dalsi cekani nebo vraceni penez. Jelikoz dalsi cekani s podobnymi vymluvami bude nejspis opet nekonecne, akceptovala jsem vraceni penez. Na ucte je prozatim nemam, dnes ale přišlo avízo, že budou peníze na můj účet do 3 dní připsány. Vaší redakci velmi děkuji.
S pozdravem
Martina Janková
Dobrý den,
na základě vyjádření spotřebitele prosíme dTest o uzavření stížnosti.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení, zda jí byla kupní cena skutečně vrácena.
Hodnocení: