Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55956Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 2 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.02.2022, před 3 lety

Martina Janková

Znění stížnosti

Dne 25.12.2021 jsem objednala na webu okay.cz 1 ks Rošt Masiv -
90x200 cm, katalogové číslo 280-0497/004 s doručením na adresu. Uhradila jsem platební kartou tentýž den. Ve stejný den jsem obdržela emailem potvrzení objednávky. Při objednání bylo zboží skladem, což je vidět i
v potvrzení objednávky. Bohužel ani po několika urgencích nebylo zboží dodáno, dnes je 22.2.2022.


Produkt

Rošt Masiv - 90x200 cm


Požadované řešení

Dodání zboží na adresu uvedenou v objednávce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2022 14:46, před 3 lety

Po uzavření smlouvy má spotřebitel povinnost uhradit kupní cenu zboží (případně zálohu), není-li domluveno jinak. V návaznosti na to má prodávající povinnost objednané zboží dodat. Obecně platí, že tak musí učinit ve 30denní lhůtě, není-li domluveno jinak. V uvedeném případě bylo domluveno dodání do 15 dnů. Vzhledem k tomu, že zboží nebylo dodáno ve lhůtě, kterou si sám prodávající stanovil, ocitá se v prodlení. Spotřebitel prodávajícího následně upozorní a poskytne mu přiměřenou lhůtu na dodání zboží. Tuto lhůtu je možné poskytnout i mlčky.

Jestliže prodávající nedodá zboží ani v dodatečné lhůtě, kterou mu spotřebitel poskytl, vzniká spotřebiteli v souladu s § 1978 občanského zákoníku nárok na odstoupení od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od začátku a strany jsou tak povinny uvést věci do původního stavu (před smlouvou). Vzhledem k tomu, že zde spotřebitelka nic neobdržela, nemá co vrátit a zároveň by měla nárok na vrácení finančních prostředků, které poskytla prodávajícímu.

Nereaguje-li prodávající na telefonáty, ani e-mailovou komunikaci je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.2.2022 15:40, před 3 lety

Dobrý den,

omlouváme se za prodlení v termínu dodání způsobené karanténou našeho lokálního přepravce. Po kontaktu se spotřebitelem dojde na základě jeho požadavku ke stornu objednávky a vrácení částky v plné výši.

Děkujeme za pochopení a spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2022 16:08, před 3 lety

Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.3.2022 13:29, před 3 lety


Martina Janková

Dobrý den,
děkuji za Vaši pomoc. Uvedený důvod zpoždění ze strany Okay o dva měsíce nepovažuji za důvěryhodný (karanténa netrvá 2 měsíce), již první týden v lednu jsem byla ze strany okay informována, že je zboží připravené na skladě. Nicméně, po podání na vasestiznosti.cz se okay telefonicky ozvalo a nabidlo mi dalsi cekani nebo vraceni penez. Jelikoz dalsi cekani s podobnymi vymluvami bude nejspis opet nekonecne, akceptovala jsem vraceni penez. Na ucte je prozatim nemam, dnes ale přišlo avízo, že budou peníze na můj účet do 3 dní připsány. Vaší redakci velmi děkuji.
S pozdravem
Martina Janková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.3.2022 12:18, před 3 lety

Dobrý den,

na základě vyjádření spotřebitele prosíme dTest o uzavření stížnosti.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2022 20:53, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o potvrzení, zda jí byla kupní cena skutečně vrácena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.4.2022 10:58, před 3 lety


Martina Janková

Hodnocení: