Počet nahlášených stížností: | 554 |
Z toho za letošní rok: | 42 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
Zaregistroval jsem se na stránku pouzesex.cz s domněním, že platbu na prodloužení členství musím já prodloužit. Stránku jsem po měsíci přestal navštěvovat - samí roboti a nikdo reálný.
Po třech měsících jsem si všiml, že mi z účtu odchází měsíčně 499 Kč. Hned jsem si to spojil a kartu si zablokoval, nechal si udělat novou. Po dalších dvou měsících mi přišel dopis s výzvou uhradit dlužnou částku 60€ za členství od jejich právního zástupce. Na daný mail jsem odepsal nesouhlasnou zprávu s několika důvody (prošel jsem si paragrafy OZ) a vyzval je k okamžitému zrušení mého členství. Po několika emailech mi došla trpělivost a komunikace jsem rázně ukončil.
Před týdnem mi přišel další dopis s výzvou uhradit dlužnou částku 160€. Opět jsem jim poslal email s vysvětlením, že absolutně nemám v plánu cokoliv platit za podvodnou službu.
Prosím o radu, jestli je možné postupovat nějak lépe.
Děkuji, Adam
Seznamka pouzesex.cz
Rád bych, kdyby společnost Paidwings AG uznala, že na jimi požadovanou úhradu dlužné částky nemá nárok a oficiálně přiznala, že mi nehrozí žádná sankce v budoucnu. Dále skrze GDPR chci, aby si o mě společnost smazala veškeré osobní údaje.
V neposlední řadě bych byl rád, kdyby někdo těmto padouchům a podvodníkům přistřihl křídla. :-)
Předem velice děkuji za jakýkoliv návrh na řešení.
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu vypovědět. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, 6330 Cham, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Ve výpovědi je třeba uvést své celé jméno, používanou službu, e-mailovou adresu použitou k registraci ve službě a uživatelské jméno. Dále výslovně uvést, že v souladu s článkem 5 obchodních podmínek smlouvu spotřebitel vypovídá.
Výpověď je třeba zaslat ve lhůtě 14 kalendářních dnů před koncem doby platnosti smlouvy. Bude tedy třeba zjistit, kdy byla smlouva uzavřena a po jakých obdobích se obnovuje. Zjištění tohoto data musí spotřebitel "vypátrat" sám (např. přes e-mail, kterým mu bylo potvrzeno členství atd.). Okamžikem doručení se výpověď stane automaticky účinnou a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení peněžních prostředků, které by byly od okamžiku výpovědi smlouvy společností neoprávněně vyúčtovány.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné. Bylo by proto patrně možné namítat neplatnost smlouvy, a tudíž i neoprávněné strhávání poplatků.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: 41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 BernEidgenössisches
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.