Společnost


De Agostini Publishing S.p.A.

Počet nahlášených stížností:44
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55972Nedodané díly stavebnice Škoda 100 _ #55241

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 13 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.02.2022, před 3 lety

Tomáš König

Znění stížnosti

Dobrý den,
velice děkuji za angažování a pomoc vaší společnosti do mé situace se spol. DeAgostini.
Již uběhl cca 1 měsíc a situace s dodáním zbylých dílů se nezměnila, ani nepřišla žádná reakce, chtěl bych se zeptat, jaký by měl být další postup?

Společnost jsem v loňském roce několikrát žádal o nápravu, nebo vrácení peněz, ale bez výsledku. Na tyto mé žádosti nereagují. V prosinci 2021 od nich přišel email, kde sdělovali, že dodávky dílů budou obnoveny, ale do dnešního dne žádný díl nepřišel.
Děkuji.
Tomáš König


Produkt

Stavebnice modelu Škoda 100


Požadované řešení

Dotaz na další kroky?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2022 13:14, před 3 lety

V případě, že společnost ani nadále nedodala slíbené zboží, má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení smlouvy ze strany prodejce. Spotřebitel bude muset vrátit získané díly, avšak prodávající má v návaznosti na to povinnost vrátit veškeré finanční prostředky získané od spotřebitele. Doporučujeme spotřebiteli, aby odstoupení od smlouvy zaslat ve formě doporučeného dopisu s dodejkou, a doklad o doručení si ponechal, pro případné pozdější využití.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2022 11:59, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.