Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:641
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#55980Nenavrácení přeplatku.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 8 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.02.2022, před 3 lety

Aleš Dvorský

Znění stížnosti

Dne 11.10.2021 jsem uzavřel se společností T-Mobile smlouvu o tarifu na 24 měsíců.Využil jsem výhodné nabídky a k tarifu si pořídil i mobilní telefon.Bylo však potřeba zaplatit zpětnou kauci respektive zálohu na služby 1500KČ která,mi měla být navrácena po třech řádně zaplacených fakturách.
Dne 15.10.2021 jsem na své rodné číslo u společnosti T-MOBILE pořídil bratrovi tarif.Rovněž sem využil nabídky a vzal bratrovi výhodné mobilní telefon.Také i v tomto případě byla vyžadována zpětná záloha a to 1000KČ,kde navrácení mělo dojít po třech řádně zaplacených splátkách.

V lednu letošního roku jsem volal na infolinka T-Mobile a požadoval jsem,aby tyto zálohy byly použity na úhradu vyúčtování za služby operátora.Operátorka mi sdělila, že se tak stane v až v měsíci únoru,že je třeba zaplatit ještě jedno vyúčtování.Což už bylo o vyúčtování více.Přesto jsem řádně zaplatil.
Dne 22.2.2022 mi přišlo vyúčtování aniž by byla uhrazena z přeplatku 2500KČ.
Z telefonu na infolinka T-Mobile jsem se dozvěděl to, že mi žádné peníze nestrhnou a nedejí neboť jsem dle slov operátora riziko.
Podotýkám, že vše platím včas a řádně.
Zřejmě bude na místě právní pomoc s připadnou žalobou.


Požadované řešení

Náprava a omluva.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2022 14:25, před 3 lety

Podle § 430 občanského zákoníku podnikatele zavazuje jednání jeho zaměstnance (obchodní zástupce, ale i osoba na pobočce apod.) jestliže se nejednalo o zjevný exces. O zjevný exces se dle našeho názoru nejedná, proto se tedy spotřebitel mohl spolehnout na slib, který se pro podnikatele stal závazným.

Dle výše uvedeného je tedy podnikatel povinen zálohu po 3 měsících vrátit. Zmíněnou fakturu je také možné reklamovat přímo u společnosti.

V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se však rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.