Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
17.2. Jsem uhradila částku 580 Kč za tonery, následně nepřišlo žádné potvrzení o přijetí platby ani odeslání zboží. Na email, telefon ani chat nereagují.
Sada Canon PG-510 + CL-511 kompatibilní černá a barevná Toner1.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Jestliže spotřebiteli nedošlo potvrzení o přijetí platby, je možné, že podnikateli platba nepřišla. Avšak v opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení - přijetí platby a nedodání zboží.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o smlouvu uzavřenou distančním způsobem, je možné od ní odstoupit prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (obecně do 14 dnů od převzetí zboží, ale logickým a eurokonformním výkladem i před samotným převzetím).
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
žádnou objednávku na jméno Olga Křížová neevidujeme a z uvedeného obsahu v názvu produktu "Toner1" usuzuji, že se jedná o stížnost na společnost Toner1 s.r.o., provozující parazitující e-shop na doméně naplne.CZ.
Podle ostatních zaznamů spolecnosti se nejedna o ojedinělý případ:
https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost-4334/toner-1-s-r-o
Na doméně naplne.CZ podle všeho působí i druhá společnost stejného majitele, která má přístup shodný
https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost-5700/tonerdata-s-r-o
Prosím o ověření na straně stěžovatele a smazání tohoto chybného záznamu.
Předem děkuji
Martin Špaček
jednatel Náplně.com s.r.o.
Děkujeme za odpověď.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla upřesnit, na kterou společnost stížnost směřuje.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.