Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55983Nevystavení závěrečného vyúčtování po přechodu k jinému dodavateli 5.10.2021

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 12 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.02.2022, před 3 lety

Jiří Nekvinda

Znění stížnosti

Tato společnost jako nástupce spol. "Zelená elektřina" mi dluží závěrečné vyúčtování dodávek plynu k datu do 5.10.2021. Přes marné dopisování a nekonečných slibů (ještě "Zelené elektřiny") a od ledna 2022 společnosti
Elgas Energy, která jen hraje "mrtvého brouka" jsem do dnešního dne t.j.
23.2.2022 neobdržel jedinou zprávu, přes mé neustálé upozorňování na jejich porušování VOP a vyhlášky 70/2016 Sb. §15 odst.3. Protože mám téměř jistotu, dost vysokého přeplatku - vzhledem k placeným zálohám, dopouští se také společnost přestupku zadržování finančních prostředků bez právního důvodu.


Produkt

dodávky energií - plynu


Požadované řešení

Neprodlené vystavení závěrečného vyúčtování a vrácení příp. přeplatku. (podle výše uvedené vyhlášky by mi měla náležet i peněžní náhrada za prodlení).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 09:04, před 3 lety

Fůzí společnosti Zelená elektřina s.r.o. dochází k přechodu práv a povinností této společnosti, na jejího právního nástupce, kterým je Elgas energy s.r.o.

Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2022 11:36, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.