Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
14.8.2014 jsem koupil od O2 chytrý telefon Samsung G 386 Galaxy Core za 6000 Kč s DPH.Když někomu volám ,tak asi 20 % lidí mi říká ,že můj hovor je trhaný a že mí rozumí každé 3 slovo.Já slyším dobře a běhám po sídlišti a hledám lepší signál.Tohle řeším od novoty.Nemám stáhlé žádné aplikace.Byl jsem už ve 4 ostravských pobočkách O2 na radu co s tím a všude mi to ,,opravili".Např. mi zablokovali LTE na sim kartě ,potom LTE v telefonu ,na Ostravsku to prý stejně nefunguje a zbytečně mi to snižuje kvalitu signálu.Další doporučil denně restartovat vyjmutím baterie, protože je to malý počítač a to se běžně dělá.Pak prý ho mám zavirovaný a tak mi mobilna počkání vyčistili.Pak vymazávali vyrovnávací paměti.Po měsíci na reklamaci při údajném testování v lokalitě Kladno firmou Britex.cz provedli nové tovární nastavení přístroje a telefon mi vrátili ,že se vada neprojevila.Minulý týden mi vyměnili SIM kartu a je to pořád stejné.Peníze mi vrátit nechtějí - to ani nechci , stačí ,když mi dají stejný funkční telefon. Po 5 měsících jsem pořád na začátku. Když přendám SIM do 15 let staré Nokie - problem nemám a hovory jsou normální.
Samsung G 386 Galaxy Core LTE
vyměnit poruchový telefon za jiný kus. Stejný tip.
|
Tweet |
Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitel a tím a contrario vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud by prodávající nadále setrvával na skutečnosti, že se závada neprojevila, doporočujeme ji nějakým způsobem zdokumentovat. V krajním případě si spotřebitel může nechat vypracovat unalecký posudek sám.
Dobrý den,
je jednoznačné, že musí být chyba v telefonu, pokud při vložení SIM karty do jiného je hovor v pořádku. Bylo by dobré ještě zjistit, zda má vliv ladění do konkrétní sítě (volba pouze GSM a hovor opakovat). Osobně si myslím, že bude závada na všech sítích a půjde čistě o chybu telefonu. V takovém případě doporučím hovor zdokumentovat a předat kolegům na některé z poboček k opětovné reklamaci, případně jim potíže předvést, aby nebyl důvod k vrácení reklamace jako neoprávněné.
Takhle online bohužel více udělat nemůžu. Zkuste si případně na pobočce vyžádat vedoucího, abyste vše vyřešili k vaší plné spokojenosti.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Z technických důvodů vkládáme vyjádření za spotřebitele:
2.2.2015 jsem si vyzvedl telefon z druhé reklamace ,kterou tentokrát O2 poslali do firmy VSP Data a.s.Odepsali ,že se jim závada neprojevila ,ale zjistili novou jinou závadu - chybnou baterii.Nutno dodat ,že telefon je jen 5 měsíců starý. Servis provedl RF kalibraci a telefon mi vrátili , že snad to bude v pořádku.Už ten večer mi ale jiný volaný oznámil ,že mě slyší trhaně a slyší každé třetí slovo.Ráno jsem volal na Samsung - technickou podporu a tam mi řekli, že pomůže zakázat přechod ze sítě na síť.To jsme společně udělali a pan F. slíbil ,že mi za pár minut zavolá a pokusíme se najít jiný způsob zprovoznění vynechávajícího hovoru..Opravdu zavolal a v době 9:35 až 9:53 ,tedy během 18 minut mi hlásil ,že jsem mu 2 x z hovoru vypadl.Seděl jsem na stejném místě, nepohyboval se. Řekl mi ,že se jedná o kolísavý útlum signálu a abych tyhle časy a telefon a jmeno s kým jsem volal poslal na technickou podporu do O2. Oni prý v danou chvíli zkontrolují signál v dané lokalitě.To jsem dopoledne přeposlal a odpoledne mi volali z O2 , že bude chyba v hardweru a abych šel na pobočku v Ostravě telefon vyměnit.Mám se odvolat na poruchový požadavek č. 224 412 83 , který už budou mít všechny pobočky ve svých počítačích u mého jména.Ráno 4.2.2015 jsem se znovu ,asi po patnácté ( od srpna když jsem přístroj v O2 koupil ), dostavil na pobočku. Tam mi oznámili ,že mi přístroj nemůžou vyměnit ,protože bych na výměnu musel mít minimálně 3 úspěšné reklamace !!!.Já mám zatím 2 a neúspěšné- tedy neuznané.Takže se to nepočítá. Musí to prý poslat znovu na další opravy a dopíšou ,aby se podívali pečlivěji.Poslali to znovu do servisu BRITEX , kde to už opravovali v listopadu 2014 a nic nenašli. Musím dodat ,že po dobu těch 2 reklamací mi půjčovali z O2 jiné telefony a problemy s vypadáváním zvuku jsem neměl.Proto nechci vrátit peníze , jen jiný přístroj , který umí telefonovat.K výměně potřebuju 3x UZNANOU reklamaci !!!
Ale zatím to vypadá , že v O2 úmyslně oddalují řešení ,abych Samsung Galaxy Core LTE zahodil a koupil si jiný přístroj a neobtěžoval.
Milan
Zdravím ještě jednou,
můžu vás poprosit o naskenování/vyfocení reklamačních protokolů a zaslání spolu s odkazem na toto diskuzní vlákno prostřednictvím naší webové aplikace dostupné na www.o2guru.cz/guru?
S kolegy z konkrétní ostravské pobočky záležitost důkladně prověříme a následně vás budeme kontaktovat s návrhem řešení.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Odeslal jsem na Guru pro Social Media, O2 naskenované 3 reklamní protokoly - věc prý budou řešit.Protože mám z O2 půjčený jiný telefon ,který normálně funguje ,v klidu počkám .Případ chtějí řešit se servisním střediskem. Tohle je část jejich vyjádření.
,,Po přečtení celé záležitosti je evidentní, že je chyba v telefonu. Nárok pro výměnu je však v případě, že jsou 3 reklamace stejné závady uznány servisním střediskem. O možnosti odstoupení od kuní smlouvy, nebo o výměně zařízení vždy tedy rozhoduje servisní středisko.
Dle popisu máte aktuálně telefon v další reklamaci. Ta by mohla být vyřešena výměnou do 6 měsíců v rámci posouzení přiměřenosti výměny vzhledem k povaze vady."
Dobrý den,
informace o řešení jsem Vám zaslal na e-mail. Věřím, že již bude vše v pořádku.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
dobrý den
dnes 20.2.2015 se mi vrátil půl roku starý Samsung Galaxy Core LTE z třetí neuznané reklamace.Závadu opět nezjistili.Opravovali občasný trhaný příjem signálu a hovorů. Nicméně musím s radostí konstatovat ,že po letošní korespondenci s vedením O2 přes kanál www.vasestiznosti.cz mi O2 nabídlo ,že udělají kompromis,nebudou už více zkoumat nefunkčnost telefonu a vrátí mi peníze ,nebo mi prodají jiný telefon.Potřebuji občas volat ,tak jsem si vzal jiný typ telefonu a doufám ,že bude plnit svou funkci.
Děkuji a s pozdravem Milan Rajchl
Hodnocení: