Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednal jsem si u společnosti zboží v rámci objednávky číslo 9120109971.
To bylo dne 2.2.2022. Jednalo se o tiskárnu. Zboží bylo inzerované jako skladem. Zboží do 24.02.2022 nedorazilo přesto, že bylo ihned uhrazeno kartou. Společnost jsem opakovaně - celkem již 3x - kontaktovat e-mailem. Vždy přišlo potvrzení, že podnět převzali. Doposud se nikdo neozval.
Laserová tiskárna Brother HL-1223WE 21str., GDI, USB 2.0, WiFi × 1
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
záležitost byla vyřízena ještě před zveřejněním stížnosti.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za aktualizaci údajů. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše uvedené potvrdit a stížnost z tohoto důvodu i uzavřít.
Zatím není vrácena platba. Nepovažuji tedy za dořešené. Děkuji
Stížnost prozatím přeřadíme zpět na spotřebitele a prosíme ho, aby po obdržení vratky stížnost uzavřel, popř. aby vrácení platby alespoň potvrdil. Děkujeme.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Peníze vráceny.