Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#56005Zboží neodpovídá dodaným informacím

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 7 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2022, před 3 lety

Jakub Neužil

Znění stížnosti

Objednal jsem u CZC 2ks Apple Homepod Mini (ačkoliv jsem je chtěl původně objednat u Alzy, protože Alzabox mám kousek od domu), a to z důvodu, že na můj přímý dotaz, zda dodávají Homepody s originální evropskou zástrčkou, odpověděli, že ano (a Alza uvádí, že je dodává s redukcí, čemuž jsem se potřeboval vyvarovat). Pro Homepody jsem tedy jel 2x40 km a obětoval dvě hodiny svého času, abych po rozbalení doma zjistil, že jsou také s redukcí a nikoliv s evropskou zástrčkou.

Po sdělení nespokojenosti mailem na obchodní oddělení CZC s návrhem řešení v podobě dodání 20W zdrojů s evropskou zástrčkou, případně výměnu kus za kus za homepody s evropskou zástrčkou (s tím, že US adaptéry vrátím), mi bylo jako jediné sděleno, že informaci o zástrčce v podstatě neověřovali, jen "si mysleli" a "nenapadlo nás" (což je velmi nepěkný přístup k zákazníkovi) a jako jediné nabízejí možnost vrácení zboží do 14 dnů. Což by pro mě znamenalo ještě další náklady nad náklady již vynaložené na vyzvednutí Homepodů neodpovídajícím sděleným parametrům. Znamená to prakticky lhostejnost k vlastním chybám a přenášení nákladů za tyto chyby na zákazníka, který si to bude dobře pamatovat.


Produkt

Apple Homepod Mini


Požadované řešení

Dodání 2ks evropských 20W USB-C napájecích adaptérů bez redukce z US zástrčky tak, jak se tomu mělo stát již při objednávce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2022 11:42, před 3 lety

Ve zmíněném případě je možné zboží reklamovat s následným odstoupením od smlouvy, neboť vhodné řešení, kterým by bylo dodání bezvadného kusu není pravděpodobně možné.

Při reklamaci však může spotřebitel mimo vrácení peněz za zboží požadovat také účelně vynaložené náklady.

Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy. Nelze žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,70 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 511/2021 Sb.).

Protože byl spotřebitel mylně informován o vlastnostech produktu, mělo by mu být s reklamací vyhověno a náhrada nákladů (příp. slevový kupon, pokud by s ním souhlasil) by mu měla být poskytnuta.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2022 23:40, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.