Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
od společnosti Alza jsem zakoupil sluchátka Beats Studio3 Wireless za přibližně 7 tisíc korun.
Sluchátka fungovala až donedávna normálním způsobem. Zhruba půl roku před vypršením záruky však v místě ohybu (skládají se tak, že se jakoby "zlomí") praskla, a to zcela samovolně. Sluchátka jsem bezproblémově složil a po rozložení již byla prasklá, přičemž se s nimi mezitím nikterak nemanipulovalo.
Sluchátka jsem tedy s tímto vysvětlením reklamoval. Pár dní po reklamaci mi tato byla zamítnuta s odůvodněním "Reklamace se zamítá z důvodu mechanického poškození - jedna strana u sluchátek je prasklá.", což je ve své podstatě zopakování důvodu, pro který jsem je reklamoval.
Domnívám se, že společnost Alza (resp. autorizované technické středisko) nemohla takto rychle sluchátka jakkoliv odborně zkontrolovat, resp. že se na ně někdo pouze podíval a reklamaci okamžitě zamítl. O tomto mě také utvrzuje nezájem kteréhokoliv pracovníka toto se mnou na místě řešit, respektive poměrně značná míra arogance zaměstnanců společnosti Alza, která místy hraničila až s opovržením, kdy z jejich chování bylo patrné, že se domnívají, že jsem si toto způsobil sám, což samozřejmě není pravda. Výjimkou budiž slečna/paní na infolince.
Mohu se proti jejich rozhodnutí nějak ohradit? Se sluchátky jsem od jejich převzetí nemanipuloval, tudíž jsou plně k dispozici ve stavu, v jakém jsem je obdržel.
Děkuji.
Výměna zboží/vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že nejste s vyřízením reklamace spokojen.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky
Dobrý den,
jedná se o reklamaci číslo ASRE22193033. Vzhledem k dosavadnímu jednání společnosti Alza se však domnívám, že přímo se společností nic nového nevyřešíme.
Děkuji.
Dobrý den, kontaktuji Vás na základě Vašeho rozporu s vyřízením reklamace ASRE22193033. Na základě zjištěných skutečností bohužel nemůžeme uznat rozpor s vyřízením reklamace. Reklamace byla řádně posouzena u přijímacího technika, podle kterého není popisovaná vada důsledkem výrobní vady, ale mechanického poškození.
Viz zapsaný stav zboží při příjmu reklamace - "Chybí: USB kabel. jedna strana prasklá, SN ověřeno, mírně zašpiněno, škrábance."
Na zamítnutí záruční reklamace musíme bohužel trvat.
Velice Vám děkuji za pochopení.
Beata, oddělení péče o zákazníky, Alza cz
S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.