Společnost


ARMEX ENERGY a.s.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56013Nekomunikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 11 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2022, před 3 lety

Hrubeš Ladislav

Znění stížnosti

v energetickém zákoně je cituji
m) sdělit neprodleně na žádost zákazníkovi dobu trvání závazku ze smlouvy, případný postih a vymezení lhůty, ve které je oprávněn učinit projev vůle směřující k ukončení závazku ze smlouvy, včetně jednoznačně vymezeného data ukončení závazku ze smlouvy,

je možné se dovolat výpovědi z důvodu neplnění této povinností společností ARMEX ???


Požadované řešení

je možno použít tuto klauzuli při výpovědi ??


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 13:31, před 3 lety

Zmíněné ustanovení se nachází v § 61 odst. 2 písm. m) energetického zákona - vztahuje se na obchodníka s plynem. Domníváme se, že v uvedeném případě stížnost píše spotřebitel. Z tohoto důvodu se § 61 nevyužije a použijí se spíše ustanovení na ochranu zákazníka (v tomto případě spotřebitele), která jsou v tomto zákoně především v § 11a a násl.

Nejsme si jistí, kterou z povinností dle spotřebitele podnikatel porušil. Doba trvání závazku i další informace by měly být obsaženy ve smlouvě. V případě, že tomu tak nebylo, vystavil se spotřebitel velkému riziku, neboť neví, co podepsal.

V případě, že se jedná o smlouvu, která se automaticky prodlužuje (což je v této oblasti časté), je zákazník oprávněn závazek ze smlouvy bez postihu vypovědět kdykoliv až do dvacátého dne před uplynutím sjednané doby trvání závazku ze smlouvy (§ 11c energetického zákona).

Protože neznáme podrobnosti, jakou konkrétní informační povinnost dodavatel energií nesplnil, nemůžeme posoudit, zda se jedná o podstatné porušení smlouvy, u kterého by bylo možné od smlouvy odstoupit bez dalšího.

V případě dalších dotazů může spotřebitel mimo jiné využít naši telefonickou linku na čísle 299 149 009.

Jestliže se spotřebitel domnívá, že smlouva není v pořádku, může se obrátit mimo naši telefonickou linku i přímo na Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2022 10:20, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.