Společnost


OKNOTHERM spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56016Rozdílná barva dveří oken

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 12 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.02.2022, před 3 lety

Zdeněk Kellner

Znění stížnosti

Vchodové dveře dodané při druhé zakázce mají jinou barvu než vedle instalovaná okna a balkonové dveře z první zakázky. Lazura mnohem výrazněji kryje kresbu dřeva a je také jiný odstín s převládající modrou či modrozelenou barvou. Krytí kresby dřeva sytější nátěr spatřuji v nanesení více vrstev, než je tomu u první zakázky. Dodavatel reklamaci neuznal s tím, že první zakázka byla instalována půl roku před druhou.


Požadované řešení

Uvedení barvy vchodových dveří z druhé zakázky do barevného souladu s okny z první zakázky, v krajním případě snížení ceny už uhrazení zakázky smlouvy o dílo ***.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2022 12:16, před 3 lety

Jestliže dodané zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Vhodným výsledkem reklamace by mohlo být dodání zboží bez vad - tedy změna barvy.

Z popisu spotřebitele vyplývá, že se jedná o dvě smlouvy o dílo. Proto je důležité, zda byl podnikatel seznámen s faktem, že druhá zakázka má mít stejnou barvu. Domníváme se, že po půl roce by nemělo dojít k tak výrazné změně barvy, aby se zcela změnil odstín - nepovažujeme tedy tuto skutečnost za rozhodující, avšak jedná se o nezávazný názor - např. znalec by mohl mít názor jiný.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2022 12:48, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.